Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Ето кой електрически мъник иска да завладее Европа

Нещо като BMW Isetta, нещо като четириколка, нещо като... Microlino Снимка: Microlino
Нещо като BMW Isetta, нещо като четириколка, нещо като... Microlino

Колкото и да не ни се вярва, когато в средата на 50-те години се появява BMW Isetta, то е една малка революция. И то не само заради миниатюрните си размери.

Оттогава насам надпреварата в създаването на малки автомобили ту се разгаря, ту затихва, но никога не спира напълно. Като примери можем да посочим легенди като Smart, класическите Mini Cooper и Fiat 500, и още много други, които бележат успехи на пазара точно толкова, колкото и по-масивните си конкуренти.

Постепенно обаче концепцията за мини автомобилите се размива - все пак последният модел на Smart вече тежи над 1800 килограма.

Сега един нов играч на пазара иска да върне малките коли към корените им и да завладее Европа със своето Microlino.

То е творение на двама братя швейцарци - Вим и Оливър Уботър, които се вдъхновяват именно от BMW Isetta за създаването на нов свръхкомпактен автомобил.

Снимка: Microlino

Уботър вече представиха няколко версии на Microlino, но най-новата е с електрическо задвижване. Братята не крият, че това е по-скоро кръстоска между кола и мотор на четири гуми, отколкото пълноценен автомобил.

Дължината на Microlino e 2,50 метра и ще преминава тестовете си за безопасност като "четириколка", а там изискванията са по-ниски от тези за по-големите коли.

Това далеч не означава, че мъникът не е сигурен и надежден. Той е изработен от висококачествена комбинация от алуминий и стомана. Братята Уботър изчисляват до последния милиметър пропорциите му, за да приляга автомобилът сигурно на пътя и да се държи перфектно дори и на завоите.

В купето има място за водача и един пасажер, като нито един от двамата не се чувства твърде натясно.

Снимка: Microlino

Точно както и BMW Isetta, Microlino няма врати и се отваря отпред с бутон, разположен на ключа за колата.

Тъй като електромобилът е създаден изключително и само за градско придвижване, максималната му скорост е 90 км/ч. Той се предлага с три вида батерии - с пробег от 95, 175 и 230 километра.

Трябва да се отбележи, че този пробег е регистриран при официалните тестове, които се провеждат при щадящи колата условия. Ниският профил, малките гуми и късата база подсказват, че Microlino няма да се държи никак добре на пресечен терен или, да речем, по българските пътища.

Снимка: Microlino

Братята Уботър предупреждават, че електромобилът няма и системи за контрол на стабилността, които в градски условия не са и чак толкова необходими. Microlino няма и еърбегове пред пътниците.

За сметка на това те са оборудвали купето с някои приятни екстри като тъчскрийн на вратите, от който се контролира климатикът и музиката в колата. Скоростта и другите показатели също се показват на екрани.

Тапицерията е имитация на кожа в комбинация с текстил.

Последната версия на Microlino ще се предлага на европейския пазар на цена от около 23 хил. евро, което е най-неприятната изненада в случая.

Дори сайтът на електромобила гласи, че "Това не е кола!", но за тази сума или малко над нея може да бъде закупен истински електрически автомобил с всички прилежащи му плюсове. За сметка на това, както се уточнява на страницата на Microlino, колата може да се вмести даже и на най-тясното паркомясто.

И се зарежда като смартфон - отнема ѝ около 4 часа, за да се зареди от контакт от домашната електрическа мрежа.

Дали си заслужава? Тепърва европейските потребители ще имат възможността да преценят.

 

Най-четените