Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Ford Kuga - тяло на гризли с бързината на тигър

Ford Kuga - тяло на гризли с бързината на тигър Снимка: Ивелин Марев
Ford Kuga - тяло на гризли с бързината на тигър Снимка: Ивелин Марев
Ford Kuga - тяло на гризли с бързината на тигър Снимка: Ивелин Марев
Ford Kuga - тяло на гризли с бързината на тигър Снимка: Ивелин Марев

Реалността показва, че в настоящия автомобилен пазар SUV автомобилите са предпочитан избор и определено има защо. На първо място изпъкват с размери, предлагат сериозно пространство за превозването на петима души без никакви усилия, идват с голям багажник за пълно бойно снаряжение и са значително по-сигурни спрямо всеки друг клас автомобили.

Точно тези изисквания са изпълнени и в новия Ford Kuga. За един уикенд се постарах да открия всички положителни и отрицателни страни, които новият модел може да предложи.

Новият Kuga пристига с хармонична визия на едър хищник. Предната броня е със завидно количество въздуховоди, с чиято помощ да се захрани жадната за кислород турбина на 2-литровия EcoBlue двигател с мощност от 190 конски сили. Расовите американски коне се предават до всяко колело чрез нова 6-степенна автоматична скоростна кутия, а максималният въртящ момент е 400 Нм.

Снимка: Ивелин Марев

Очаквам мнозина да заявят, че за такива размери мощността най-вероятно няма да е достатъчна, но точно тук се крие тайната - Kuga е претърпял сериозна диета и може да се похвали с тегло от 1653 килограма.

Най-доброто описание, което мога да предложа, е "тяло на мечка гризли с бързината на тигър".

Аеродинамиката е подчертана, а визията се подсилва с хромирани елементи и изписаните LED светлини. Американските дизайнери са се постарали в проектирането на новия модел и разчупването на външния вид. Не са заложили на по-дръзките и скосени елементи - Kuga изпъква сред останалите с хармония и чар, като може да бъде много жесток, но същевременно се опитомява лесно.

Снимка: Ивелин Марев

И всичко започва с връчването на ключа. Стандартен по размери, с необходимите няколко бутона за отключване/заключване, както и за отварянето на багажника. Последният е автоматичен и може да се отваря чрез сензор под капака. Препоръчвам да тренирате движението без публика, докато усетите къде точно е този сензор, тъй като моите първи няколко опита бяха комични, но това са рисковете на професията.

Докато сме на тема "багажник", обемът е 435 литра - с други думи ще можете да съберете риболовното оборудване, сериозни покупки, куфарите на цялата компания и всичко необходимо за един доста приятен излет сред природата.

Следващата приятна изненада е интериорът. Качването в и слизането от Kuga става без никакви усилия, а второто дори се случва без особено желание. Седалките предлагат уютна прегръдка, а като човек с пословични проблеми с кръста бях приятно изненадан от факта, че през цялото време съм в правилната стойка - сбогом на умората след дълги пътешествия.

Снимка: Ивелин Марев

За максимален комфорт препоръчвам да издърпате подлакътника и спокойно да влезете в ролята на командир на космически кораб. Усещането се подсилва допълнително от огромния панорамен преден прозорец - снабден е с подгрев за по-люти условия.

Обещавам, че няма да скучаете зад волана. Пред вас има 8-инчов мултимедиен дисплей, който работи с гласови команди, познава Siri, а що се отнася до музика, тя е грижа на онези скромни господа с инициали B&O или Bang & Olufsen.

SUV-ът разполага с 10 говорителя, чиято акустика напомня много сериозно на клубната. Интересен факт е, че датската педантичност се забелязва в детайлите на всяка песен и ще се насладите на много повече от бас.

Интериорните екстри са добре балансирани, климатроникът е двузонов и ще сложи край на топлите и студени настроения в купето. Аналоговите стрелки на таблото са пощадени, но за по-големите претенции има и електронен такъв.

Снимка: Денислав Джелепов

Няма как да продължа със суперлативите, без да говоря за поведение на пътя. И точно това е особено приятната изненада. Според официалната статистика на Ford, Kuga може да закове стрелката на 100 км/ч за приблизително 8,6 секунди. Най-вероятно тестът е направен от място, защото в движение SUV-ът се пренася в съвсем друга територия.

Контролът на скоростта безкомпромисно трябва да се опознава на екологичен режим и нежна балетна стъпка трябва да гали педала на газта. В противен случай ви очаква яростна смяна на предавки, напомняща на нещо средно между излитане и телепортиране, както и сериозно залепване за седалката. Kuga има сериозна динамика и опитомяването и опознаването трябва да се случва плавно и балансирано - често ще забравяте, че останалите участници в движението не разполагат с такава огнева мощ.

Снимка: Ивелин Марев

Територията на 200 км/ч е детска игра, а официалното магическо число е 208 км/ч, но дори това ми се струва особена скромност. За укротяването са необходими 4 сериозни дискови спирачки, с чиято помощ идва и необходимият баланс.

На магистралата Kuga има поведението на високоскоростен влак като пътните несъвършенства са история.

Моментният разход при скорост от 140 км/ч е около 3-3,5 литра на 100 км. Двигателят е изключително тих дори във високи обороти, на отворени прозорци не успях да чуя турбината, а това само доказва наличието на сериозен комфорт. Единственото ръмжене на двигател се усеща, ако звукът се отрази в други обекти на пътя.

Шофирането в градски условия също не е особена философия - това се дължи отчасти на огромните странични огледала, сензорите в огледалата и камерата за задно виждане, добавям и опцията за автоматично паркиране за пестене на нерви.

Снимка: Ивелин Марев

Ако има една точка, в която инженерите зад Kuga са надминали себе си, това е безопасността.

За първи път от много време откривам система за безопасност, която активно помага, вместо просто да сигнализира и превъзпитава водача. По обратните завои на Шипка често усещах как воланът се донавива и SUV-ът следва точната линия на завиване. Таблото разполага с втори електронен дисплей и съобщава, когато предната броня се намира заплашително близо до задния номер на колата пред вас. Нещо повече, активирането на системата за безопасност не става след серия процеси и ритуали, а е достъпна с един бутон.

Като всеки истински хищник, Kuga също не се бои от тъмното. В предната броня са вградени малки супернови, които повечето хора биха нарекли дълги светлини. С тяхна помощ може да направите операция, да осветите театър, но не и да извадите очите на шофьорите в колите от насрещното движение.

Що се отнася до офроуд предизвикателствата - те практически не съществуват. С особено сериозните си размери, SUV-ът може да се балансира в почти всеки наклон.

Спирачките ще го задържат във всяка позиция, а тръгването е точно толкова лесно, колкото спирането под наклон и всяко друго геометрично несъвършенство. Друг е въпросът, че никога не бях ходил на офроуд приключения с поръчкова аудио система, климатроник и комфорт, който гарантира спокойствието на останалите пътници.

Снимка: Ивелин Марев

Поради всичко изброено Ford Kuga е един различен, но много добър избор. Интересен факт е, че автомобилът създава особено усещане за уют и сигурност, а що се отнася до екологичните норми, сертифициран е с EURO 6.2 и до резервоара ще открием втора капачка за AdBlue. Във времето, в което често се говори за вредни емисии, не трябва да забравяме, че дизеловите двигатели претърпяха много сериозна еволюция и се отличават драстично спрямо далечните си роднини.

Най-важното е, че тук вниманието към детайлите е осезаемо. Изминах около 900 километра на разнообразен терен, шофирах в града, на магистралата и през острите завои на Шипка, но не се почувствах изморен - присъства дори сензор за умора, който ще препоръча почивка, когато дойде време за такава.

В един момент карах с една ръка - за кратко, защото бордовият компютър помоли да държа волана с две. Имайки предвид часа и локацията (Шипка), приемам критиката.

И след като обещах да говоря за негативи, споделям един много сериозен - благодарение на мощните светлини, вечерно време ще привлечете завидно количество насекоми. Препоръчвам да се заредите с търпение, когато дойде време за почистване, особено ако сте отпуснали крака на газта.

Ако трябва да опиша Ford Kuga с няколко думи, бих казал спокойно, че това е SUV, който не претендира за лъскаво кредо, макар и спокойно да изпъква с визията си; това е возило, което съчетава най-доброто от електронния свят с доста динамичен и същевременно цивилизован двигател.

С Kuga трудно бихте могли да закъснеете, а в градски условия ще се радвате на особено сериозни икономии при екологичен режим и спазване на някои базови условия - като това да пускате педала за газта. Това позволява да имате разход от 4-5 л на 100 км. Моето лично шофиране, което беше далече от екологичното, позволи разход от 6,4 л на 100 км. С малко повече практика е възможно тези цифри дори да се намалят. А това само ни подсказва, че пътуванията на всякакви разстояния - и очевидно на всякакъв терен - са повече от възможни и достъпни.

 

Най-четените