Honda Civic е сред онези автомобили, придобили почти легендарен статут. Вариант от 1993 г. е сред любимите коли не на кого да е, а на Доминик Торето (Вин Дизел) от франчайза за "Бързи и яростни", което е достатъчно признание за популярността на автомобила.
И докато други големи автомобилни производители изоставят седаните и хечбек моделите за сметка на все по-привлекателния сектор на SUV, Honda няма никакво намерение да изоставя своята легенда без поредната промяна в най-новата ѝ серия.
Директно от бъдещето пристига Honda Civic 2022, като дори презентацията за новия автомобил не залага на стандартните технологии, а се провежда в стрийминг платформата за игри Twitch.
Така измежду битките във Fortnite и PUBG феновете на колите можеха да зърнат прототипа на новия Civic, който има и нова цел - да се хареса именно на поколенията от геймъри и любители на футуристичните форми. Въпреки това до голяма степен следващият модел от серията е и завръщане към по-класически линии.
Предходната серия донякъде разочарова заради твърде многото си остри ръбове и задна част със странен, леко не на място спойлер.
Сега начупените линии са заменени от плавно преливащи черти, фалшивите въздухозаборници са разкарани, агресивният вид е сменен с по-стилен и по-ненатрапчив дизайн. Японската компания се е целила в скъп и престижен изглед, който все пак няма да идва на цена, разбиваща сърцата на почитателите във всички 170 държави, в които колата ще се предлага.
Веднага прави впечатление, че базата на единадесетото поколение Civic е издължена и краят ѝ напомня все повече класически седан, отколкото компактен хечбек. Новите хоризонтално ориентирани задни фарове добавят към впечатлението за по-просторен автомобил.
Подобрена видимост на шофьора е сред нещата, които Honda държат да изтъкнат.
Хвалбите в тази насока не са напълно излишни - собствениците на осмата, деветата и десетата серия на Civic се оплакват, че лявата странична колона на предното стъкло определено пречи сериозно на видимостта.
Същите споделят и че задното стъкло е твърде малко, за да се използва пълноценно, особено при задно паркиране.
При новия вариант цялото купе е повдигнато и изместено към багажника. По този начин водачът получава по-близка до предното стъкло позиция и по-ясна видимост към това, което се случва зад автомобила.
Интериорът следва идеята да е максимално изчистен и лишен от ненужни детайли. През предното табло минава една хоризонтална лента, на която са разположени част от инструментите. Точно вдясно от волана е и дисплеят на инфотейнмънт системата. Между двете преди седалки е разположена широка конзола със скоростния лост и място за чаши и вещи.
Всичко, казано дотук, звучи добре, но критики към новия Civic никак не липсват и даже са доста ожесточени.
Най-честото обвинение е, че Honda щедро са заимствали от дизайна на новите Volkswagen Jetta и Passat. Някои се шегуват, че Civic 2022 изглежда като сглобен от предница на BMW, средна част на Volkswagen и задна част на Seat. Аргументите им са добре подкрепени със снимки, които показват, че критикарите до известна степен имат право.
Продуктовите снимки на предното табло също разочароваха куп потребители, според които интериорът на колата изглежда твърде стерилно и е изгубил чара си на високотехнологична японска машина.
За спецификите на последното поколение Civic все още не се знае нищо, така че те не подлежат на обсъждане. Ясно е само, че автомобилът ще се предлага и с автоматична, и с ръчна трансмисия като всички негови модификации ще са налични и с двете скоростни кутии.
Цената си остава повече от поносима и ще започва от около 22 хил. долара за най-базов вариант, а първите доставки се очакват в най-добрия случай още през декември 2021 г.