Lucid Air Dream Edition действително отговаря на името си и е предвиден да сбъдва мечти.
Електромобилът не се отличава само с футуристичен и луксозен вид, но и с най-големия пробег, който може да измине само с едно зареждане - почти 840 километра.
Това е със 185 км повече от най-издръжливия модел на Tesla.
Заслугата до огромна степен е на Питър Роулинсън - бивш инженер в компанията на Илон Мъск и настоящ изпълнителен директор на стартъпа Lucid Motors.
Както подчертава той пред "Си Ен Ен" обаче впечатляващият пробег не е най-важната цел на бранда и му се иска да работи много повече върху ефективността на електрическите автомобили и техния принос към опазването на околната среда.
По негово мнение голямото изминато разстояние само с едно зареждане няма чак такова значение, защото инфраструктурата за зарядни станции става все по-добре развита, а и притежателите на електромобили обикновено ги зареждат у дома през нощта.
В случая с Lucid Air Dream Edition колата идва с батерии с мощност 113 киловатчаса, които в комбинация с аеродинамичния дизайн допринасят за ненадминатата (поне за момента) мощност. Има само един проблем, който и Роулинсън признава - че мощността обикновено идва на цената на повече и/ или по-големи батерии.
На свой ред големите батериите правят електромобила по-тежък и трудно подвижен и така кръгът се завърта.
Затова и Роулинсън приема Dream Edition по-скоро като доказателство какво може неговата компания и като хвърлена ръкавица към конкурентите, а не като най-върховото достижение на Lucid, което никога няма да бъде надминато.
Въпреки тази заявка електромобилът надминава доста свои конкуренти с представянето си на пътя не само заради пробега си. Той ускорява от 0 до 100 км/ час за едва 2,5 секунди, а максималната скорост, която достига, е 270 км/ час. За задвижването отговарят два мотора - един отпред и един в задната част, с обща мощност от 840 конски сили.
Всичко това си има своята цена и тя е 169 хил. долара за версията с 19-инчови джанти. Клиентите могат да си поръчат електрическия седан и с по-големи джанти, но това допълнително оскъпява колата.
Роулинсън обаче иска електромобилите да са далеч по-достъпни от луксозния Dream Edition.
По тази причина паралелно с работата по Lucid Air Dream Edition компанията се занимава и с проект, наречен T21. В основата е разработката на електромобил с батерии с тегло около 124 килограма и пробег от около 240 километра, което за изпълнителния директор на фирмата е напълно приемливо разстояние.
По думите на Роулинсън пред The Verge такава батерия ще е далеч по-екологична за производство - кауза, която за Lucid Motors е далеч по-важна от създаването на коли със забележителни показатели. Освен това брандът няма да има нужда да прави компромис с "калифорнийския дизайн", който се опитва да наложи на пазара на електромобили.
"За мен не е постижение да измина 20% повече разстояние с 20% повече разход на батерия. Постижение е да измина 20% повече разстояние със същото количество батерия", убеден е Роулинсън.
Затова и той е готов да сподели технологията за производството на Т21 с всеки друг автомобилен производител, който има желание да прави екологични електромобили.
А колкото до Dream Edition - първите бройки от него вече се произвеждат във фабриката в Аризона и би трябвало да са при купувачите си до края на тази година.