От Mercedes-Benz не обичат минимализма. Компанията е прилагала подхода си "Колкото повече - толкова повече" върху автомобилите си с двигатели с вътрешно горене, а сега е решила да го приложи и върху бъдещите си електромобили.
Брандът обмисля пускането на цяла серия от електрически коли, които ще са нещо като "новата S-класа" и ще предоставят премиум представяне на пътя и максимален лукс и технологични достижения в купето.
И тъй като дори и на това поле има предостатъчно конкуренция, особено в лицето на по-скъпите версии на Tesla, Mercedes-Benz представя наистина различен, необичаен и много футуристичен електромобил.
EQS трябва да излезе официално на пазара през 2022 г., но първият му функциониращ прототип вече е тук.
Този автомобил има един от най-големите дисплеи, които могат да бъдат вложени в кола, впечатляващ пробег и повърхности, които сякаш изцяло са покрити с тъчскрийнове. За момента снимките на електромобила са само с камуфлажни лепенки по нея, но от видяното става ясно, че екстериорът не отстъпва на интериора.
Купето е малко по-късо от това на "конвенционалните" S-Class модели, за да бъде още по-спортен видът на колата. EQS е снабден с 22-инчови джанти, които да допълват запомнящия се дизайн.
Точните параметри все още не са ясни, но през септември 2019 г. от Mercedes-Benz показаха концептуален вариант на този електромобил, който се хвалеше с 495 конски сили и ускорение от 0 до 100 км/час за под 4 секунди. Представянето се дължи най-вече на новата платформа, която фирмата разработи и върху която тепърва ще изгражда своите високобюджетни електрически коли.
Като пробег се очаква автомобилът да изминава 480 километра с едно зареждане.
Той ще поддържа опцията за супербързо зареждане, което позволява достигането на 80 процента от заряда за около 25 минути. За това време водачът получава 300 километра пробег, което е повече от прилично постижение.
Mercedes-Benz EQS ще е в два варианта - със задвижване на задните гуми и със задвижване на всичките четири гуми. Според The Verge ще се предлага и още по-мощен вариант, който ще достига 520 конски сили.
Нищо от изброеното дотук не е толкова забележително, колкото интериорът на електромобила. Докато брандът ще държи до последно в тайна как изглежда колата отвън, продуктовите снимки на купето не оставят нищо на въображението и показват всичко до най-дребния детайл. Най-грабващ вниманието е огромният екран, който от Mercedes-Benz не без основание наричат Hyperscreen.
Той се простира буквално от едната предна врата до другата и обединява в себе си инфотейнмънт системата, инструментите за навигация на водача и други контролни инструменти. Когато не се ползва, този огромен дисплей може да излъчва светлина в определен цвят или да редува галерии с картини.
Всъщност Hyperscreen не е един непрекъснат екран, а са три отделни дисплея, съединени по почти невидим начин.
Въпреки това наличието му позволява контрол над автомобила без никакви физически бутони. Подобно на Tesla, и Mercedes-Benz EQS приема и гласови команди. Компанията разчита на второ поколение на своята MBUX инфотейнмънт система, която елиминира нуждата от бутони и спомага за интуитивното управление на колата.
Както посочват обаче създателите, Hyperscreen е създаден, за да предотвратява разсейването на водача, а не обратното.
Системата използва самообучаващ се изкуствен интелект, който постепенно се учи кои приложения шофьорът използва най-активно и именно тези приложения изскачат пред очите на водача. Mercedes-Benz са убедени, че в 90 процента от случаите човек дори не трябва да използва тъчскрийна - всичко необходимо е пред очите му.
Иначе в интериора е вложена естествена кожа на седалките и колона, покрита с тъчскрийн, която разделя двете предни седалки. Има я опцията клиентът да поръча своя EQS без Hyperscreen и вместо това мега дисплеят да бъде покрит с кожена тапицерия или метал, като дизайнът и мотивите по повърхността са по избор на купувача.
Mercedes-Benz EQS е от колите, които с или без Hyperscreen залагат много на звука и звуковите комуникации.
За любителите на високите скорости, от които двигателят ръмжи като мечка, има избор между разнообразни звуци, имитиращи запален и/ или форсиран мотор. За тези, които харесват по-спокойна обстановка, EQS може да издава природни звуци - песен на птички, дъжд, ромон на поток и други. В случаите, в които от мощната аудиосистема не гърми музика, разбира се.
Заедно с това електромобилът предлага и четири режима на шофиране - комфортен, спортен, индивидуален и екологичен. От The Verge отбелязват, че минусът на спортния режим е, че педалът за потегляне и ускорение става твърде чувствителен, особено ако това е първият електромобил, зад чийто волан сядате.
Друг недостатък е, че под предния капак на Mercedes-Benz EQS няма абсолютно нищо, но въпреки това пространството не е обособено като втори багажник, каквато е практиката на редица конкуренти в производството на електромобили.
Въпреки тези дребни недостатъци Mercedes-Benz се надява да завладее сърцата на почитателите на луксозни електромобили. Заедно с това брандът обещава до 2023 г. да демонстрира още най-малко десет електрически автомобили, отново в по-скъпия сегмент.