Кой мускулест, високопроходим автомобил ще е следващата любима кола на американците, а и не само?
Доскоро отличието се присъждаше на Ford F-150, но с излизането на пазара на електрическия Hummer EV, както и на новия Jeep Wrangler, господството на Ford изглежда разклатено.
Компанията обаче няма да се предаде така лесно и отвръща на удара с Ford Bronco.
Новият модел е по-различен от кросоувъра Bronco Sport и се отличава с по-агресивна визия за разлика от спортната и компактна версия. И докато Bronco Sport е добър партньор за офроуд приключения, Bronco е предназначен за шофиране дори и на места, където пътища въобще няма.
Той е вдъхновен от златните години на Bronco и на офроуд автомобилите на Ford въобще, като дизайнът му е директно заимстван от моделите от 1996 г.
От там идва почти правоъгълната рамка на купето, масивната предна решетка и неизбежните прилики с Jeep Wrangler. Новото предложение от Ford е и видимо по-голямо - с 20 сантиметра по-дълго от Bronco Sport, 5 сантиметра по-широк и чувствително по-висок. Все пак от компанията са запазили по-модерния и футуристичен вид, особено в предната част.
Bronco идва и с подобрено окачване, което според фирмата производител е тествано във възможно най-сурови офроуд условия. Към задвижването 4x4 вече се прибавя и нов софтуер за контрол на движението по насечен терен, но автомобилът има и нормален режим на шофиране, спортен и еко режим.
Въпросната система за контрол позволява шофирането по дивите пътища да бъде контролирано почти само с педала на спирачката.
Управлението на режимите на каране, навигацията и почти всички други функции в колата се извършва през 8-инчовия дисплей на инфотейнмънт системата.
Скоростната кутия е автоматична осемстепенна и понеже Bronco е предназначен предимно за американския пазар, към момента от Ford не обмислят вариант с ръчна скоростна кутия.
Откъм мощност на автомобила обаче има повече избор. Клиентите могат да се насочат към версия с трицилиндров двигател и 181 конски сили или четирицилиндров, съответно с 277 конски сили. Вторият модел по подразбиране идва и с по-големи гуми - 28,5-инчови, специално пригодени за офроуд и изработени от подсилена гума.
Подобен размер гуми помагат не само при пресечен терен, но и във водата. От Ford са тествали новия Bronco през реки и потоци и заявяват, че той не се затруднява да преминава почти метър дълбочина.
Ако има лоша новина, то тя не е за феновете на офроуд преживяванията, а за екоактивистите.
За момента не се споменава нищо за електрическа версия на Bronco и вместо това компанията се цели в изцяло нови клиенти, които нямат нищо против да карат кола с двигател с вътрешно горене.
От Ford посочват, че 75 на сто от купувачите на този модел за първи път си купуват автомобил на бранда - тенденция, срещу която явно нямат нищо против.
Последното не е особено учудващо и като се има предвид стартовата цена от около 35 хил. долара - с поне 1000 долара по-малко от конкуренти като Jeep.