Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Новият Ford Focus – американецът с немски паспорт

Автомобилният пазар става все по-динамичен, предоставяйки ни най-различни класове, ориентирани към града, високите скорости, по-сериозната проходимост и комбинация от всички изброени.

Свещеният граал при избора на автомобил, който до голяма степен обединява някои от горните изисквания, винаги ще бъде така нареченият хечбек.

Новият Ford Focus е точно такъв и има много причини, за да бъде заобичан от пръв поглед.

Основните черти на точно този клас автомобили е, че се вписват лесно в градска среда, имат голям багажник, за да може да съберете целия керван на пътешественика във вас, при това на един курс, радват се на повече пространство на задната седалка и имат необходимата мощност.

Ако разгледате листата на Ford, можете да откриете, че има няколко двигателя, включително хибрид.

Снимка: Даниел Петров, Chronicle.bg

Моделът, който тествах, беше бензиновият 1-литров 3-цилиндров EcoBoost с ръчни скорости. Подозирам, че мнозина ще побързат да затворят страницата, защото отдавна съществува сериозен скептицизъм относно този вид агрегати. Не бързайте със заключенията, нито пък с изводите за тази модификация.

Живеем в ерата, която следи строго всички екологични норми, свикнахме с идеята, че все повече коли ще намаляват кубатурата си, но това никога не е означавало, че ще имаме по-бавни коли, напротив.

Ford е един от производителите, които първи започнаха да експериментират с този двигател и бързо доказаха, че не е толкова страшно да се махне един цилиндър, а когато се добави турбина, запазваме и емоцията от карането.

Впрочем, точно това се изисква от всеки един хечбек - да бъде бърз, пъргав и да гори малко.

Наричам го американецът с немски паспорт, поради простата причина, че точно този модел се сглобява в Германия, а когато американският дух се срещне с немската педантичност, получаваме нещо впечатляващо, при това всеки път.

Нека не забравяме, че дори космическите полети бяха точно такава колаборация.

Снимка: Даниел Петров, Chronicle.bg

Новият Focus би могъл да се впише в тежката категория на хечбек автомобилите, той идва с тегло от 1,4 тона и ширина от близо 2 метра с разгънати странични огледала. Синият металик е очарователен и класически избор на Ford, но листа с предложения е доста щедър.

Нека бъда откровен с вас, можете да поръчате този автомобил с автоматична скоростна кутия, но ако сте почитател на ръчните скорости, какъвто съм аз, дори не се замисляйте.

6-степенната предавателна кутия винаги ще имат своите плюсове, поне за мен. Тя дава малко повече контрол, по-приятен усет на пътя и винаги може да се насладите на звука от турбото, което поема следващата глътка въздух, с която да разпали страстите в цилиндрите.

Под капака ще откриете чиста мощност от 125 конски сили, което е повече от достатъчно, ако имате повече адреналин за изгаряне или наистина искате да покажете зъби на магистралата.

Прословутият турбо лаг може да бъде открит тук, особено ако карате на 5-та и 6-та предавка и решите, че искате да се изстреляте. Няма да стане, не и преди да сте на поне 1800-2000 оборота. Защо чак там? В повечето случаи, особено в градски условия, Focus не изисква високи обороти и спокойно може да го карате на 4-та и 5-та предавка, рядко преминавайки повече от 1200-1300 оборота.

Снимка: Даниел Петров, Chronicle.bg

На околовръстното успях да постигна разход от 1 литър на 100 км при скорост от 80 км/ ч. Техническата характеристика посочва, че разходът на 100 км трябва да е между 5,4 и 6,4 литра, но когато връщах Focus - бях постигнал разход от 7,3 литра.

Мога да обясня и защо е така - харесваше ми звукът на турбото, както и ускорението след 2 хиляди оборота.

Ако бъдете малко по-разумни, а не като мен, то най-вероятно ще успеете да постигнете посочения в характеристиките разход. Подозирам обаче, че новите собственици ще имат нужда от поне 1-2 месеца, за да са нарадват на съскащото турбо. Признавам, мъжете излизат от пубертет след 50-годишна възраст.

Не разбирам защо Ford искат да представят този модел като градски автомобил.

Той има достатъчно огнева мощ, за да бъде много повече от това. Единствената ми препоръка към потенциалния нов собственик е да бъде много внимателен. Ако карате със затворени прозорци, спокойно може да изгубите представа за скоростта.

Купето е добре изолирано, за да чувате мъркането на двигателя, вятъра и звука на гумите. Нощното шофиране също е приятно, купето е осветено от мека синя светлина, която носи допълнителен комфорт при по-дълго каране.

Снимка: Даниел Петров, Chronicle.bg

Една от основните идеи на всеки хечбек е, че трябва да бъде забавен. Обикновено избираме точно този вид автомобили, когато семейството е пораснало с поне още един член и спортните автомобили не са добро решение, особено ако са с две седалки.

В един момент искаме да имаме повече място за багаж в една маневрена кола, защото градът не е позитивно настроен към големите возила. Мнозина осъзнават, че няма смисъл да стоят в задръстването и да поддържат 3-4 литров двигател, който консумира гориво без никакъв ефект.

Focus разполага с ръчни скорости, но не е лишен от екстрите на автоматика, които сме виждали.

Той ще продължи да се изключва, когато може в задръстването, и ще пести гориво. Колата спира автоматично и когато задържите спирачката и няма да ви се налага постоянно да стоите на педала.

Събуждането на двигателя става в момента, в който натиснете съединителя отново. Моделът разполага с парктроник и камера за задно виждане, имате и сериозен 13,2 инча дисплей и система Ford Sync 4 навигация.

Снимка: Даниел Петров, Chronicle.bg

Признавам, че това е един от първите автомобили, които карам, при това с ъпдейтната карта за България, познаваща точно улиците, а това е особен плюс.

Focus комуникира отлично с android и iPhone, а броят на USB изходите под централния панел е напълно достатъчен, за да можете да зареждате различни устройства. Усилвателят на волана е перфектен и бързо ще разберете, че може да се наслаждавате на пътя и да управлявате спокойно с една ръка.

Всички тези плюсове идват и с още едно важно качество - аналоговото изживяване.

Спокойно може да изберете още повече технологии зад волана, да добавяте електроника и да улесните живота си допълнително, но това ще ви отдалечи от изживяването за истински хечбек. Ако се намирате в добрата средна възраст, разполагате със семейство и искате да запазите онзи младежки дух, той със сигурност не е познавал D-R превключванията.

Не знам какво са мислили немските инженери, когато са работили върху този модел, но получава отличен за събирането на всички положителни елементи от един затихващ период, комбиниран с достатъчно екстри, за да може да се отдадете на удоволствието от шофирането, гарнирано със скорост, пъргавина и добра динамика.

Новият Focus отговаря на всички изисквания на хечбек автомобил - имате достатъчно въздушни възглавници като защита, голям багажник, просторно купе, където шофьорът няма да седи в скута на пасажера зад него, динамика, добър разход и немско качество.

Комбинацията от всичко това може да го постави в топ 10 на хечбек в Европа, както вече се позиционира от някои автомобилни медии.

 

Най-четените