Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Tesla срещу линейки и пожарни: Разследват автопилота на бранда

Странни инциденти с коли на спешна помощ отново докараха неприятности на компанията Снимка: iStock
Странни инциденти с коли на спешна помощ отново докараха неприятности на компанията

Проблемите за автопилота на Tesla явно скоро няма да спрат.

След серия от инциденти, в които колите на компанията наглед необяснимо са блъснали спешни автомобили на медицинска и пожарна помощ, федералните регулаторни органи в САЩ се виждат принудени да се опитат да разберат какво се случва.

Става въпрос за поне 11 произшествия, при които има общо 17 ранени и един загинал.

Затова сега разследването ще обхване общо 765 хил. автомобила на марката - толкова, колкото са продадени в Щатите за периода от 2014 г. до днес.

Около инцидентите има редица неясноти, но и няколко общи характеристики. Всички катастрофи са станали по тъмно, с включен автопилот или частично самоуправление, а спешните автомобили до един са били с включена светлинна и звукова сигнализация.

Под лупа ще бъде разгледана цялата гама от модели на Tesla, след като всички те са снабдени със спорните опции за автопилот и самоуправление. Разследването се затруднява допълнително от това, че докладваните случаи на инциденти с електромобилите са разпръснати из девет отделни щата.

Пред "Гардиън" от Tesla отговарят, че катастрофите на автопилот са възможни едва на 0,2 процента на над 1600 километра изминат път.

С други думи компанията заявява, че колите ѝ с включени функции за самоуправление са по-безопасни от обикновените автомобили, управлявани на сто процента от водача.

От правителствената агенция за пътна безопасност обаче няма да приемат тези думи за чиста монета и са твърдо решени да проучат каква част от технологиите, вложени в електромобилите Tesla, ги кара да катастрофират именно в автомобили със спешен режим на движение, при това обикновено с включени светлини и звук.

Тепърва предстои да се оценят функциите за следене на пътя, пътната обстановка, знаците и сигнализацията, за да се разбере откъде точно произлиза проблема с колите на Tesla.

От агенцията подчертават още, че проучването им не е с цел да накърни репутацията на фирмата на Илон Мъск, а с цел да предпази шофьорите и автомобилите от последвали подобни инциденти.

Причината е, че докато собствениците на Tesla доброволно рискуват с автопилота, околните не са се съгласявали да са "опитни мишки" дали същият този автопилот работи прецизно.

Федералните власти държат да наблегнат на факта, че засега на пазара няма кола, която разполага с пълен автопилот.

Въпреки че Tesla от години прави опити да създаде такава, електромобилите на компанията вървят с предупреждение, че дори и самоуправляващите се режими изискват пълното и непрекъснато внимание на шофьора.

Причината е, че в повечето случаи, особено когато автомобилът се движи над 60 километра в час, системите за спиране и регистриране на препятствия по пътя често не работят по възможно най-безопасния начин.

Tesla от своя страна обаче все още не са се отказали да наричат подобни асистенти на управлението "автопилот", с което подвеждат десетки водачи да шофират неразумно и да не отделят никакво внимание на пътната обстановка.

 

Най-четените