Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

"В заводите ни е ад, човече..."

Мъск сравнява производството на коли със сглобяването на чудовището на Франкенщайн Снимка: Getty Images
Мъск сравнява производството на коли със сглобяването на чудовището на Франкенщайн

Санди Мънро е опитен автомобилен инженер, чиито съвети за конструкция и дизайн търсят имена като Mercedes-Benz и BMW.

Той обаче става невероятно популярен с видеата си, в които критикува електромобилите Tesla, като ги сравнява с "Kia от 90-те години" и се чуди "как въобще тази кола може да бъде пусната на пазара?!".

Оказва се, че Илон Мъск няма нищо против му отговори лично на последния въпрос, както и на редица други неудобни питания около производството на колите му. Инженерът от своя страна не се притеснява да заяви на висок глас както недостатъците, така и уникалните предимства на автомобилите Tesla.

Така Мънро и Мъск се срещат очи в очи за един епичен и крайно откровен разговор, в който нито един от двамата не спестява истината.

Снимка: Стопкадър @ YouTube, Munro Live

По време на дискусията си например бизнесменът, който приема Мънро в дома си в Бока Чика, щата Тексас, признава, че фабриките му действително имат проблем с довършителните работи и боядисването на електромобилите. Мъск визира критиките на инженера, че Model 3 е толкова лошо боядисан, че въобще не е трябвало да излиза на пазара, а шефът на отдела е трябвало да бъде уволнен.

Предприемачът споделя още, че е отнело доста време на екипите му, за да изгладят недостатъците в довършителните дейности по колите на Tesla. Въпреки това е категоричен, че луфтовете, които Мънро посочи като огромен проблем на Model 3, вече са напълно изчистени и в произведените в края на 2020 г. автомобили не се среща нито една неприятна пролука.

"В края на миналата година ние наистина подобрихме сериозно боята и останалото", заявява Мъск. Той е и уверен, че в момента разполага с "най-добрия научен екип в света" и дава пример с това, че при въпрос от какъв материал да бъде изработен даден детайл, получава около 50 различни отговора и предложения.

И все пак Мъск е честен докрай и признава, че има и немалки затруднения във фабриките си.

"В заводите ни е ад, човече...", искрено възкликва той към Мънро.

"Да сглобяваш автомобил... малко е като да сглобяваш чудовището на Франкенщайн", продължава Мъск с откровенията и допълва, че дори и някой дребен наглед недостатък може да се превърне в огромен проблем, когато електромобилът слезе от поточните линии. Въпросните луфтове например не само, че не са естетични и не стоят красиво, но са и опасни.

Около това мнение се обединяват и Мъск, и Мънро, които уточняват, че това прави автомобила нестабилен и потенциално по-смъртоносен при сблъсък.

Мънро обаче този път излиза от амплоато си на върл критик на Tesla и особено на техния по-бюджетен Model 3.

В разговора си с бизнесмена той признава, че колите на компанията имат и редица плюсове пред конкурентите си. По време на пътуването си към Тексас инженерът успява да говори с доста собственици на електромобил Tesla и да събере и техните мнения какво им допада в тези коли.

"Седалките в Model 3 са най-удобните, в които някога съм сядал", заявява Мънро.

Той допълва и че софтуерът, който позволява относително автономно управление на електромобилите, е наистина впечатляващ.

По негова преценка именно този софтуер позволява на водача да се наслаждава не само на шофирането, но и на заобикалящата го среда, тъй като не му се налага непрекъснато и неотклонно да гледа в пътя. Именно тази опция инженерът намира за ключ към безопасното шофиране в бъдеще.

Разбира се, Мърно нямаше как да не даде и няколко ценни съвета за бъдещата продукция на Tesla, все пак това е неговата специалност. Той за пореден път препоръчва изработката на автомобилни шасита от един цял панел, а не от няколко отделни, които се сглобяват като конструктор едно към друго.

Подобно производство ще позволи в електромобилите да бъдат влагани по-големи и мощни батерии, които да предлага по-дълъг пробег с едно зареждане. Използването на карбонови нишки също би улеснило процеса по създаване на един автомобил.

Всъщност Мъск би трябвало да е изключително доволен от разговора си с инженера, най-малкото защото може да се възползва от предоставените съвети.

Все пак автомобилните гиганти обикновено плащат на Санди Мънро за такава порция знания, а сега един от най-големите критици на Tesla ги споделя лице в лице с бизнесмена, при това напълно безплатно.

 

Най-четените