Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Съвети срещу нежелани подаръци

Съвети срещу нежелани подаръци Снимка: Getty images

Ако сте получили ненужни подаръци или не ви харесват, не се притеснявайте, Комисията за защита на потребителите дава актуални съвети.

Според разпоредбите на Закона за защита на потребителите, клиентите могат да поискат да върнат закупена стока или да я заменят с друга само в случаите, в които е установен дефект, припомнят от комисията.

Някои търговци са въвели добри практики - връщат или заменят по молба на клиентите си закупени от тях стоки без дефект. Това става единствено със съгланието на управителя на магазина или веригата.

От комисията съветват потребителите, когато купуват нещо и допускат, че е възможно да се наложи замяната или връщането му, предварително да се информират от търговеца дали би се съгласил.

Проблемът е, че това не е регулирано в законодателството и зависи от добрата воля на търговеца.

В рамките на предвиденото от законодателството за защита на потребителите има една възможност да върнете стока - ако е закупена от онлайн магазин и спазите предвидения срок от 14 календарни дни за отказ от договора от разстояние.

Тогава няма да е необходимо да дължите никакви обяснения на търговеца, а той е длъжен да я приеме и да ви върне парите обратно.

 

Най-четените