Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Столична община иска забрана за тротинетките в парковете и ограничение на скоростта

Новите мерки целят да се намалят инцидентите с електрически скутери Снимка: Getty Images
Новите мерки целят да се намалят инцидентите с електрически скутери

Столичният общински съвет (СОС) предлага да се въведе ограничение за електрическите тротинетки в парковете, пешеходни пространства и площади. Това обяви днес председателят на СОС Георги Георгиев.

"Не обявяваме война на електрическите тротинетки - те са бърз и екологичен транспорт. Искаме да сме в крак с времето, не искаме да създадем трудност, но искаме да осигурим безопасна градска среда", заяви той на пресконференция с председателя на комисията по транспорт Карлос Контрера, на която бяха представени мерките за регулация на този вид транспорт.

Предвижда се през забранените зони на гражданите да се позволи да бутат тротинетките си на собствен ход с максимална допустима скорост от 5 км/ч.

По думите на Георгиев на територията на Столична община има над 2000 общински тротинетки, като общият им брой достига над 800. Идеята на новите мерки е да се предотвратят инциденти.

От Столична община предвиждат също така да наложат и ограничение в максималната скорост на тротинетките, като задължат фирмите, които отдават тротинетки под наем, да ограничат софтуерно скоростта до 25 км/ч.

За частните електрически скутери надвишаването на този праг на скоростта ще коства глоба от 50 лева.

Планира се да се направи и много по-строго разписание за това къде точно могат да паркират тротинетките. Ще има напълно забранени зони за паркиране до метростанции, детски площадки, паркове, градини, входове.

"В паркове и градини ще има зони на входните алеи, в които да се оставят тротинетките. Ако се остави тротинетка на забранено място, таксуването ще продължи", посочи Георгиев и уточни, че не може да се окаже контрол върху паркирането върху тротоарите.

Въпреки това граждани ще могат да подават сигнали за неправилно паркирани тротинетки.

Обсъждането на предложените правила за контрол над електрическите тротинетки ще продължи един месец. След края на общественото обсъждане предстои предложенията да се гласуват от Общинския съвет. 

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените