Въпросът не е дали ще си купите електромобил. Въпросът е кога.

В едно не много далечно време, когато в сладкарниците още продаваха плезири и петифури, че и след това, когато си пишехме по стените на Facebook: "Shte izlizash li??", идеята за автомобили, задвижвани от електричество, звучеше като изтръгната от ума на Жул Верн или някой друг корифей на литературната фантастика.

Днес обаче нещата стоят по друг начин и бъдещето изглежда по-наелектризирано от всякога.

И така стигаме до въпроса „Да си купим ли електромобил?" и ако "Да" - кога. В Холандия, да кажем, е лесно. В завода на Douwe Egberts, например, има 30 станции за електромобили, разположени на паркинга на работното място на хората. Отиваш на работа, пускаш си колата да се зарежда, и след това си тръгваш и си караш.

Тук нещата все още не са толкова улеснени, но посоката е ясна, а станциите за зареждане стават все повече. Наскоро шофирах електромобил из София и успявах да го зареждам без проблем, а на местата, на които все още няма станции (като Ring Mall), те са планирани за изграждане в близкото бъдеще.

Много от станциите са безплатни, а тези, които не са, изискват абонамент на съвсем прилична цена, който ви дава карта, с която зареждате, и то в бързозарядни станции, които ще подготвят колата ви за следващите километри в рамките на един обяд.

Ако темата за електромобил или плъг-ин хибрид вече е в главата ви, трябва да знаете, че има вариант да карате такъв автомобил, без да се налага да ипотекирате апартамента си.

Не забравяйте, че плъг-ин хибридите могат да се карат на ток в рамките на посочения възможен пробег, което също ги прави електромобили.

Един от вариантите се намира в Das WeltAuto - марката за продажба на употребявани автомобили в Порше БГ ЕООД, които освен това са готови да изкупят и старата ви кола, в случай че искате да се разделите с нея.

Германският автомобилен гигант е първият, който фиксира еднакви стандарти в цял свят за предлагането на употребявани коли. Това означава, че както в България, така и в цяла Европа, САЩ, Китай, Австралия, Сингапур, Индия и Русия, клиентът има еднакво високо ниво на обслужване, гаранция, услуги и богат избор на автомобили.

Купувачите получават кола с чисто досие, ясен пробег, прозрачна история, сервизирана, в добро състояние, с 6-месечна гаранция, която елиминира възможността да си купите автомобил със скрити дефекти.

Много хора предпочитат автомобилите „втора ръка" пред чисто новите не само заради цената, а защото са прекалено взискателни към колата си, лоялни са към определена марка или предпочитат да сменят автомобила си по-често.

Разбира се, изборът на автомобил „втора ръка", включително електромобил, налага всички онези обмисляния, които правим, когато мислим за покупка на кола: колко ще харчи, колко е голяма, колко е луксозна т.н. Вариантите тук не са малко: на българския пазар вече се предлагат, както сравнително достъпни електромобили, така и откровено скъпи такива.

Но преди да стигнем дотам, трябва да сме убедени, че искаме да караме електрически или хибриден автомобил, и то не само за да опазим екологичната си съвест чиста.

В Das WeltAuto има гъвкави схеми на финансиране, възможност за замяна с доплащане на досегашния автомобил и гаранция за мобилност в случай на авария.

Общо взето, колите от Das WeltAuto са една златна среда за хората, които са преценили, че чисто новите коли в момента са по-голяма дупка в бюджета им, но не искат и да карат съмнителни "возила", купени от автотърговци с богата фантазия.

В момента в Das WeltAuto се предлагат два електромобила Volkswagen e-Golf, съответно от 2016 и 2017г., и четири plug-in хибрида - два Volkswagen Golf GTE Plug-in Hybrid

един VW Passat Variant GTE Plug-in Hybrid

и едно Audi Q7 e-tron.

Благодарение на 360-градусовата камера, с която за заснети всички налични коли в представителствата на Das WeltAuto, можете буквално да седнете в купето и да разгледате таблото, тапицерията, стелките на колата и дори задните седалки.

Електромобилите и plug-in хибридите имат много предимства пред другите автомобили. Високият коефициент на полезно действие, ниският разход на гориво, бързото ускорение и липсата на смяна на масло или охладителна система с антифриз са сериозни стимули за хората. И то не само за еко-ориентираните.

Не е за пренебрегване и великолепното усещане за невидимо показване на среден пръст на хората с жилетките от Център за градска мобилност, когато паркирате в Синя или Зелена зона и просто оставите колата си там. Към момента екстрата важи само за чистите електромобили.

У нас все още липсват стабилни данъчни стимули за покупката на нов електромобил, затова опцията за употребяван е особено примамлива.

Ако сте изкушени от безшумното плаване на електромобил по асфалта, но не сте готови да купите чисто нов такъв, може би е добре да направите един 360-градусов тур на онова, което предлагат в Das WeltAuto.

Новините

Най-четените