След по-малко от 5 месеца експлоатация, в едно от платната на струващия около 250 млн. евро и строен от няколко правителства Дунав мост 2 се появи дупка, съобщава „24 часа". Макар все още да няма опасност за пътуващите от Румъния за България автомобили, при валежите през последните дни водата е протекла в намиращия се от долната страна на моста бетонов коридор, в който са разположени кабели и комуникации.
Отворът временно е запълнен с циментов разтвор, а не с асфалт.
"Мостът на румънско-българското приятелство, открит през лятото, се повреди", коментира румънският в."Гъндул".
В края на миналата седмица представители на Агенция "Пътна инфраструктура" са извършили оглед на повредите. Очаква се във Видин да бъде извършена проверка, в която участие ще вземат и специалисти от Централния институт по пътните технологии, национални и европейски норми и стандарти.
Тя трябва да оцени състоянието на съоръжението и да установи защо само няколко месеца след полагането на хидроизолацията и асфалта през март и април т.г. те вече дават дефекти. Тогава строителите бързаха с довършителните работи по моста, защото той трябваше да бъде открит на 9 май т.г., но срокът не бе спазен и пускането на съоръжението в експлоатация стана на 14 юни.
Повреди вече има и по шосето на румънския бряг от моста до граничния пункт, където в продължение на около 300 метра асфалтът се е деформирал и на места се е "разтекъл". Изграждането на прилежащата инфраструктура там бе отговорност на Румъния и северната ни съседка трябва да вземе мерки за ремонта на засегнатия участък.