Тези дни във Варна се състоя туристическа конференция. Събраха се учени от Икономическия университет, хотелиери, туроператори, други видни представители на бранша. Имаше и политици. Изрекоха се такива знаменателни факти и съображения, че би било престъпление да не бъдат споделени.
В основата на дискусиите бе грижата. За човека, бизнеса и световното културно наследство. Екип на Варненската туристическа камара изнесе доклад за новите тенденции в отрасъла. По-специално за разрастването на АСО туризма (алкохол, секс, опиати). Не бяха подминати и наболелите проблеми в сексуалната девиантност. Докладът рече, че в световен мащаб приходите от туризъм за лесбийки, гейове, бисексуални, травестити и други сходни човеци възлиза на 165 млрд. долара за 2012 г.
Догодина сумата щяла да достигне 181 млрд. долара. Увеличението - о, времена, о, нрави! - било два пъти по-голямо, отколкото във всички видове туризъм.
Многострадалната ни България не била подмината от тези тенденции. Планините са сини, небето като от коприна, но всеки турист оставял най-малко 100 евро за плът, дрога и алкохол. Само на Златни пясъци това лято били похарчени 75 млн. евро за подобни удоволствия. Какво остава на Слънчев бряг?
Приходите са хубави, ама голяма част от тях необлагаеми. Пък и АСО туризмът гони възрастните, семействата, съкращава сезона, увеличава престъпността. Този вид ваканция може да е всякаква, но не и културно-историческа, а както знаем, напоследък сме люлка на цивилизации и лувъри.
Затова дискусията взе трезв завой. Учени и бизнесмени дискутираха как да направим тъй, че да отговорим на повика на времето, вписвайки се в упадъчните, но доходоносни тенденции; като същевременно опазим ценностите, културата, историята, нравствената чистота на китната ни родина и нейния туризъм (второто е водещо, да не си помислихте друго).
"Това лято на Златните кило череши се предлагаше за 2.50, а до щанда проститутка предлагаше секс на промоция по 5 лв.", описа проблема един представител на бранша. "А бе, чуждите туроператори сами търсят за клиентите си такива услуги", сподели друг, отдавна прозрял лицемерието на световния морал. "В Гърция и Турция има отделни селища, където купонджиите рушат и чупят цяло лято, а после влизат багери и събарят всичко, за да се сглобят нови постройки напролет", осведоми за чуждия опит трети. "По време на социализма шведи искаха да построят публичен дом между Златните и Албена, но тогава това бе ерес", обадиха се по-възрастните. "Проституцията е била законна в България от 1918 г. до 1944 г.", спомниха си най-старите и мъдри. "Регламентът й се определяше от общините", добавиха те, което, честно казано, си е децентрализация отвсякъде.
Дебатите придобиха такава пространствено-времева дълбочинност, че спокойствието на ерудит като варненския кмет Кирил Йорданов изхвърча подобно капаче на чайник, заврял върху вечния спор между високата нравственост и дребната човешка нужда. "Страшна работа!", възкликна той, слушайки доклада и се върна назад във времето, когато бе съдия във Варна. Тогава, в годините на моралния социализъм, девойки, предлагащи удоволствия, били записвани като камериерки. Така хем били опазвани законът и моралът на социализма, хем били задоволявани желанията на туристите. А и девойките трупали трудов стаж, добавям аз.
Плодотворната дискусия даде високи резултати. "Туристическият бранш иска узаконяване на проституцията, за да може тази дейност да се регламентира, да намалят рисковете и да излезе от сивата икономика. Курортистите, идващи у нас за секс, алкохол и опиати, трябва да бъдат насочвани към определени за целта селища. Старите и неизползваеми къмпинги могат да бъдат превърнати в подобни селища. Така няма да бъде смущавано спокойствието на другите туристи, а и ще се намалят рисковете пред останалите видове туризъм, сред които и културно-историческия ", предадоха в края на срещата информационните агенции.
Тъй АСО туризмът се превърна в асо пика - кеф ти вампири, кеф ти череши и оргии.
Тази скромна конференция мина-замина и за щастие няма да доведе до никакви практически резултати. Но разказвам какво се говори на нея, тъй като то трябва да бъде чуто. Знам, че сега ще се хвърлят стотици приказки колко хубаво е в Амстердам, как парите не миришат, как мафията ще понесе жестоки удари с легализирането на проституцията... За който не е разбрал, подчертавам: на гореописаната дискусия бяха казани големи глупости, затова ги разказвам.
И накрая още две изречения, абсолютно сериозни. Живеейки в материален свят, ние приехме материалното възмездие като прекрасен метод за изкупуване на обществени грехове. Превръщаме например един недопустим до вчера бизнес в законен, бившият сенчест бизнесмен става легален, плаща данъци. Правителството отчита удари по сивата икономика, тя де факто и де юре се свива, а обществото рядко се пита за цената. Тя е задълбочаване на деградацията, легализирането й, което не се измерва с пари. "Регламентирането" на проституцията, опиатите и алкохола би насърчило ценностния упадък, но в днешно време всичко се измерва с пари и аз не съм сигурен, че посредством парите мога да докажа тези твърдения.
Segabg.com
Много морално го даваш, но все ми се струва, че да отнемеш избора на някой да взема решения относно тялото си.... За да деградираш първо трябва да си градирал, което не става със забрани. Сериозните познавачи на морала като теб, не правят разлика между кокаин и опиати, но искат правото да забраняват.
ПЪРВИ ВЪПРОС: Наистина ли някой вярва, че узаконяването на проституцията ще доведе до развращаване на обществото? А наистина ли някой вярва, че отказът от такова узаконяване ще направи обществото по-морално? Айде бе! Сериозно? ВТОРИ ВЪПРОС: Законовият статут на проституцията ли е този фундаментален проблем, от който трябва да започне повишаването на морала на обществото? Бих казал, че политическата и властовата проституция (примерно) е нещо многократно по-вредно – включително затова, че през цялото време се извършва неприкрито пред очите ни. ТРЕТИ ВЪПРОС: Морализаторските напъни срещу узаконяването на проституцията не са ли просто камуфлаж за интересите на организираната престъпност? Както и за интересите на полицията и съдебната власт, които покрай нелегалната проституция си докарват хем парици, хем лесен престиж? И обратно – призивите към „модерно мислене“ не са ли благообразно оправдание за счетоводителската логика на Дянков? (демек, абе тука се въртят едни пари, дето не можем да ги пипнем, я дай да ги вкараме в кошарата...) Изобщо, „моралният“ аспект на този дебат е крайно изкуствен – и точно затова е отвратителен. Единствените, на които вярвам, че честно защитават позицията си, са тия от туристическия бизнес. Те казват – ако има проституция, това на нас ни върши работа. Ако е нелегална, пак ще ни върши – само че предпочитаме да е легална, за да е всичко регламентирано и да не се вкарваме в калта. Просто и ясно. Всички останали са ми подозрителни. Едните ми звучат като оня, дето викал – бе не ми е толкова, че ме таковат, яд ме е, че не си плащат; другите упорстват – а, как бе, мен ако ме таковат, глАва ке им скинем... И в цялата тая „възвишена“ говорилня тотално се губят действително важните въпроси като: 1) Ще доведе ли легализирането на проституцията до повече сигурност и предвидимост за жените, които така или иначе (независимо по какви причини) са решили да се занимават с това? 2) Ще доведе ли легализирането на проституцията до реално намаляване на трафика на плът или само ще го накара да приеме други форми? 3) Ще доведе ли легализирането на проституцията до реално обезсилване на организираната престъпност или ще благоприятства нейното интегриране с легалния туристически бизнес? 4) Имаме ли основание днес, когато сексът така или иначе се възприема глобално като средство за доставяне на удоволствие по взаимно желание (факт), да вадим разни мухлясали морални норми и да се правим на по-католици от папата? За какво, за да можем да застанем в морализаторска поза и да укоряваме „неразумните“ от висотата на целомъдрените си принципи? 5) След като женското тяло се е наложило като универсално използван ресурс, и то не без съгласието на самите жени, и то именно в сексуален контекст (като почнеш от рекламите и стигнеш до лобистките практики), и след като живеем във времена на свободен избор, може ли обществото да отказва на една жена правото да разполага със собственото си тяло? И още има. Но и тия стигат. P.S. Апропо, това съкращение АСО е крайно непродуктивно и е чиста проба пример за чиновническо мислене. Алкохолът, сексът и опиатите НЕ МОГАТ да се разглеждат групово. Това са съвършено различни неща, всяко от които има своя специфика, неприложима към останалите; единственото, което ги обединява, е че самата им консумация и/или определени последици от нея понастоящем са предмет на законови ограничения. Така че дискусиите по трите теми не само не могат да вървят en bloc, а и задължително трябва да се разграничават.
Да, вярно е!!! туризма носи файда и далавера най-вече на мафията!!! Ако някой тук е имал полза нека да го каже.....ако си е платил и данъците де, че хвалби без покритие....ония дянковите само дебнат на гюме някой серсемин да се похвали!
Обществото това сме ние,всеки от нас е единица във формирането му ,естественият му път е то да израства и да е самоусъвършенства до степен ,в която да почне само да се отърсва от пороците си ,но това е бавен ,дълъг и труден процес ,които се крие ,още дълбините на семейството. " Правилният тон" към отделният индивид е основата ,която в по късен етап ще подсили здравината и морала срещу собственият ни упадък! Утопия е да се мисли ,че идеалът ще бъде постигнат ,но да кажем ако имате пет деца и сте дали добър и правилен тласък към животът на всяко едно от тях ,логично е повечето да станат добри граждани! Сами си отговорете дали това се прави сега в БГ. ,дали е правено някога някъде и какви са резултатите! Не мисля,че трябва да се ангажираме с разсъждения и оплюване на даден обществен строй!
За мен нещата са ясни ! Трудно е да се научиш да уважаваш себе си, а когато стане това ,ще почнеш да уважаваш и другите!
Ц-ц-ц-ц-ц-ц, ти пък много разбираш, бе!