Кел файда от години хуманитарно образование

М-да - ето за това говоря, няма хуманизъм, ако няма човек, пък една от най-важните черти на човека е интелектът му. Кел файда от години хуманитарно образование, ако то не научава хората да мислят самостоятелно, а точно това се случва без подготовка в естествените науки.

Да ме извиняват (както се казва) хората с хуманитарно образование, но с много малки изключения те дори си нямат идея какво се учи по математика извън основната програма в училище и колко променя човека.

Все още живеем в свят, в който се счита за нормално да ръководят не хората, които мислят, конструират и не на последно място - умеят да фантазират, а хората, които хвърлят основните си усилия в усъвършенстване в традиционни социални взаимоотношения и наричат, без срам, "наука" дисциплини, които се базират единствено на угаждане на настроения на други.

#2 паяка 12.06.2012 в 11:29:50

#3 leibstandarte 12.06.2012 в 12:46:32

Кхъ, безмилостна позиция Аз, да си призная, въпреки че съм с икономическо образование, винаги съм чуствал математиката като бич Божий; много мъка видях с нейните разновидности За сметка на това, още от училище, съм голям любител на историята и главно на възможността, която тя ти дава да проследиш процесите които водят до конкретни събития и катализират големи промени. Жалко е, че се преподава някак стерилно, като архив от информация - имена, дати и това е, вместо да помогнат на децата да вникнат реално в тия процеси, които и до сега и за в бъдеще ще управляват съдбите им.

#6 greenstreet 12.06.2012 в 20:27:06

По-задръстено мнение не бях чувал по-скоро. Коя сфера на знанието превърна света в цивилизовано място, в което не можеш да убиеш някого безнаказано - математиката или правото? Съвсем прост пример как естествените науки могат да станат ненужни, ако няма кой да осигурява ред на планетата. Щастлив съм че, че светът ми не е само числа, макар че специалността ми има тясна връзка с тях. Който си мисли, че става само с естествени науки е пропуснал Просвещение, Кант и т.н. Което в България си е така де, ние тогава освен с овце с друго не сме се занимавали, за съжаление... Векове по-късно май пропуснатите уроци от световната история излизат наяве.

#8 паяка 13.06.2012 в 12:25:51

Грийнстрийт, математиката е не толкова числа, колкото правила, спазването им и логика.

#9 greenstreet 13.06.2012 в 14:22:49

А не-математиката учи какво е синекдоха (числа - математика), метафора, алегория. Това е и причината светът да не се управлява от инженери - силата им е в очевидното, но половината от човешкото съзнание е още по-сложна и там издишат.

#12 everafterification 13.06.2012 в 17:17:44

Авторе, бих се радвала на малко повече разгръщане на идеята, защото така, както си я изложил, не ми изглежда с "кратко, точно и ясно" да е постигната някаква цел. Идеалната цел на хуманитарните науки далеч не е "усъвършенстването в традиционни социални взаимоотношения", а напротив - изучаването им, за да е възможно впоследствие да бъдат деконструирани в нещо ново, евентуално по-добро. Да се отхвърля ролята на хората с хуманитарно образование е смешно. А това, че в България на хората, които искат да се занимават с наука, се гледа с пренебрежение, е друг въпрос.

Новините

Най-четените