Защо следващият iPhone може и да е златен

Не е като да не достигат обещаващи функции, очаквани в следващия iPhone: чисто нова операционна система iOS 7, по-добра камера и процесор, и може би дори сензор за пръстови отпечатъци - за допълнителна сигурност.

Но най-много привлича вниманието последният слух за следващата генерация телефон на Apple - следващият iPhone е "твърде възможно" да бъде достъпен в златна версия. Ако не чисто златна, то поне "луксозно златисто" тонирана такава.

Според скорошни публикации в AllThingsD и iMore, следващият iPhone на Apple се очаква да бъде пуснат на пазара с бял преден панел и златист заден панел и ръбове. Досега iPhones се е предлагал само в сребристо, черно и бяло, плюс гама от разноцветни протектори (т.нар. "bumpers"), след като медиите вдигнаха шум за проблемите на антената в iPhone 4.

Новият цвят е бил описан от осведомени вътрешни лица пред AllThingsD като "елегантно" златно - "по-скоро шампанско, не златно кюлче," твърди източникът. По-късно по различни технологични сайтове и блогове се появиха и снимки на златистия корпус, въпреки че автентичността им засега остава непотвърдена.

Очаква се новият модел, според слуховете наречен iPhone 5S, да бъде представен на 10 септември, като по непотвърдена информация той ще се предлага и във версия с увеличен обем на вградената памет - 128GB. 

Някогашните бунтари Apple изглежда са започнали най-накрая да възприемат охотно статуса на продуктите си като символ на имуществено състояние

Продажбите на златния iPhone има голяма вероятност да достигнат пика си в страни като Китай и Индия, където Apple и Google се борят ожесточено кой ще е доминиращият играч на все още развиващите се пазари на смартфони.

Купувачите в Индия и Китай осигуряват около 60% от глобалните продажби на златна бижутерия, а търсенето само нараства, според скорошен доклад от Световния съвет по златото (WGC) - некомерсиална асоциация на водещите златодобивни компании в света.

"Златото е популярен избор на много пазари, особено в Азия, където Apple са декларирали планове за пазарен ръст, така че лансирането на златен iPhone изглежда естествен ход," казва Масимилиано Полиани, изпълнителен директор на компанията за луксозни телефони Vertu.

"Златото е цвят, който винаги се търси, без значение дали за бижута, часовници или мода. Затова златният цвят е естествен избор за разширяване на цветовата гама на Apple - и нещо, което вероятно ще изведе Apple в премиум нишата на пазара на мобилни телефони, където Vertu е основен играч," допълва той. "И все пак златният цвят не може да се сравнява като привлекателност за богатите потребители с употребата на злато като материал за изработка на корпуса."

Златните телефони са се използвали за демонстриране на власт и богатство много преди да станат мобилни или дори безжични

През 1930 г., папа Пий XI получава масивен златен телефон с шайба, инкрустиран със седеф, като подарък от САЩ. По-късно американска телекомуникационна компания подарява на кубинския диктатор Фулхенсио Батиста телефон със златно покритие - събитие, увековечено в "Кръстникът II".

Въпреки че много от "белите якички" в САЩ и Западна Европа отдавна притежават iPhone, лъскавият телефон на Apple все още остава скъп символ на статус на много места по света. Търсенето е създало цял пазар за фалшиви айфони, като има дори и цяла верига от фалшиви Apple Store магазини в Китай.

Производителите се затрудняват в последните две десетилетия да наложат луксозните телефони като задължителен аксесоар за хората, държащи показно да демонстрират богатството си. Nokia стартираха серията си от луксозни апарати Vertu през 1998 г., пускайки на пазара гама от телефони с корпуси от благородни метали, нерядко и инкрустирани с диаманти.

Понастоящем вече Nokia не е основен собственик на Vertu, като продаде марката на инвестиционната компания EQT VI, запазвайки си миноритарен дял от акциите.

Най-скъпото предложение на компанията до момента беше златно-черен смартфон за $334 000, върху чийто корпус имаше змия с инкрустирани диаманти, рубини и изумруди. Полиани коментира, че клиентите на Vertu обикновено са "заможни, либерални граждани на света" и предприемачи.

Най-големите пазари на Vertu и досега остават Китай и Русия

Други компании възприемат доста по-различен подход - вместо да създава свой телефон от нулата, производителят на луксозни стоки и бижутер Стюарт Хюз взема съществуващи, достъпни на пазара модели BlackBerry и iPhone и създава нови корпуси за тях, направени от злато, титан и диаманти.

Наскоро стана известно, че китайски бизнесмен е поръчал телефон на стойност $15 млн. от Хюз. Направеният специално за въпросния клиент iPhone 5 е с корпус от масивно злато с 600 диаманти, плюс 26-каратов черен диамант на мястото на бутона Home.

Телефоните обаче са доста различни от часовниците или спортните коли. Технологиите остаряват бързо, а устройствата биват заменени от по-бързи и по-интелигентни модели след не повече от година-две. Този бърз цикъл на разработка означава, че свръхбогаташите, изръсили се преди 5 години с шестцифрени суми за лъскави, демонстриращи богатството им телефони, сега са изправени пред труден избор - или да прежалят парите за старата джаджа и да се снабдят с нов поръчков луксозен смартфон, или да останат с устройства, перфектни за провеждане на телефонни разговори, но без да могат да се свързват с Интернет.

Поради това iPhone със златист корпус може и да се окаже добър вариант за тези, които искат да имат най-новия модел - и все пак да изпъкват

Доколкото ми е известно, Apple използват анодизирано покритие на корпуса, което би изглеждало като истинско злато, но неполирано, за разлика от бижутата," коментира бижутерът Хюз в скорошно интервю.

"Мисля, че ако слуховете за златния телефон на Apple се потвърдят, той би бил прекрасен. И това го казвам аз, който съм спечелил огромни пари от такива златни айфони през годините досега."

Новините

Най-четените