Повече от половината интернет трафик в Индия вече се генерира от мобилни устройства, съобщи технологичният блог The Next Web, като се позова на данни на StatCounter от август.
От общо 15 млрд. посещения в 3 млн. наблюдавани сайта, 51,63% са били направени през мобилни телефони или таблети, а останалите 48,37% - чрез компютри и лаптопи. Постижението е без аналог, особено предвид огромния мащаб на индийския пазар. Междувременно в Китай за пръв път статистиката отчете повече продажби на смартфони, отколкото на устройства без операционна система.
В западните държави възходът на "умните" телефони направи Мрежата достъпна навсякъде и по всяко време, но ситуацията в Индия е много различна. В милиардната държава все още едва 10% от населението имат достъп до интернет, а далеч от големите градове често липсва даже основна инфраструктура за осигуряване на постоянен достъп до вода и електричество.
Поради тази причина мобилните устройства с онлайн достъп са една от най-достъпните платформи за достъп до Мрежата. От скоро операторът "Бхарти" развива своя високоскоростна 4G мрежа. За нея изпълнителният директор на компанията Санджай Капур твърди, че може да донесе „фундаментални промени за цялото общество".
Не липсват и традиционните за Индия проблеми - даже прости „не умни" телефони като Nokia Asha не са по силите на много от потенциалните потребители. Въпреки това се смята, че с постепенното падане на цените на устройствата това затруднение ще отпадне.
Анализатори коментират, че вероятно индийският пример ще бъде последван и в други развиващи се пазари, но никъде не би могъл да се повтори ефектът от появата онлайн на десетките милиони нови потребители.