Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Facebook мисли да печели от спам

Рекламните съобщения ще се появяват до тези от приятелите ни
Рекламните съобщения ще се появяват до тези от приятелите ни

Facebook изпробва модел, при който потребителите се таксуват за изпращането на определен вид съобщения, съобщи kaldata.com. Тестовата услуга на Facebook e подобна на InMail в LinkedIn, която позволява на потребителите да изпращат съобщения извън техните мрежи. Това е пореден опит на социалната мрежа да повиши приходите си.

Досега системата на Facebook изпращаше най-уместните съобщения, включително тези от приятелите на потребителя, в папката "Входящи", а останалите, които могат да бъдат и сметнати за потенциален спам отиваха в папка "Други". При повечето потребители, в тази папка има най-малкото съобщения от страниците, които следи.
Идеята на социалната мрежа е определени потребители или фирми да заплащат за съобщения, които вместо в папка "Други" ще отиват във "Входящи" и така ще са по-ясно видими.

Представител на Facebook обясни, че цената за изпращането на едно съобщение е 1 долар, но компанията все още търси "оптималната" цена. Потребителите ще получават по едно платено съобщение на седмица.

От социалната мрежа дадоха пример за това как може да се използва услугата в бъдеще: определен потребител ще може да изпраща платено съобщение до друг за нещо важно, като възможност за работа. Остава, обаче, съмнението, че лимитът на платените съобщения и цената им ще бъдат променени и така потребителите ще бъдат бомбардирани с непоискани съобщения. Подобни платформи често след това въвеждат и платена възможност потребителите да бъдат „имунизирани" срещу спама.

Социалната мрежа излезе на борсата тази година и е под натиск от страна на Уолстрийт за повишаване на приходите. Ето защо през последните месеци виждаме различни експериментални платени услуги от страна на Facebook.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
Тагове: facebook, спам
 

Най-четените