Facebook изпробва модел, при който потребителите се таксуват за изпращането на определен вид съобщения, съобщи kaldata.com. Тестовата услуга на Facebook e подобна на InMail в LinkedIn, която позволява на потребителите да изпращат съобщения извън техните мрежи. Това е пореден опит на социалната мрежа да повиши приходите си.
Досега системата на Facebook изпращаше най-уместните съобщения, включително тези от приятелите на потребителя, в папката "Входящи", а останалите, които могат да бъдат и сметнати за потенциален спам отиваха в папка "Други". При повечето потребители, в тази папка има най-малкото съобщения от страниците, които следи.
Идеята на социалната мрежа е определени потребители или фирми да заплащат за съобщения, които вместо в папка "Други" ще отиват във "Входящи" и така ще са по-ясно видими.
Представител на Facebook обясни, че цената за изпращането на едно съобщение е 1 долар, но компанията все още търси "оптималната" цена. Потребителите ще получават по едно платено съобщение на седмица.
От социалната мрежа дадоха пример за това как може да се използва услугата в бъдеще: определен потребител ще може да изпраща платено съобщение до друг за нещо важно, като възможност за работа. Остава, обаче, съмнението, че лимитът на платените съобщения и цената им ще бъдат променени и така потребителите ще бъдат бомбардирани с непоискани съобщения. Подобни платформи често след това въвеждат и платена възможност потребителите да бъдат „имунизирани" срещу спама.
Социалната мрежа излезе на борсата тази година и е под натиск от страна на Уолстрийт за повишаване на приходите. Ето защо през последните месеци виждаме различни експериментални платени услуги от страна на Facebook.