Отбележете се, без никой да знае, че сте там

Всяка година нова реколта приложения за геолокация се появява на South by Southwest. Градът, кипящ от технологични специалисти и партита, е плодородна почва за разработчиците, търсещи начини да тестват и популяризират продуктите си.

Но когато тълпите напуснат Остин, Тексас, с тях си отива и шума около повечето от тези приложения. Малък брой от тях - най-вече Foursquare и Gowalla - са яхвали вълната на SXSW и върху нея са достигали до масова популярност. Повечето обаче са забравяни бързо.

Новаците в бранша обаче залагат на различна концепция

Тази година има няколко нови претенденти, опитващи се да успеят там, където други компании вече са се провалили: Highlight и Glancee. И двете работят незабелязано на заден фон и използват GPS модула на вашия телефон, за да откриват други членове, показвайки колко далеч са те от вас и какви взаимни интереси имате - базирайки се на информацията, които сте посочили във Facebook профила си.

И двете компании разработчици на тези приложения са изправени пред дълъг и труден път. През януари Forrester Research разпространиха доклад, според който само 5% от потребителите на мобилни устройства използват базирани на геолокация приложения: от тях пък отново само 5% ги използват всяка седмица.

Твърде малко хора са склонни да споделят местоположението си

Защо хората не възприемат като цяло социалните приложения за геолокация? Изправени са пред две много големи пречки. Първата е, че трябва да наберат критична маса от потребители преди не-технологично ориентираните хора да започнат да се регистрират. В крайна сметка никой не иска да бъде сам на партито.

Вторият проблем е поверителността. Случвало ли ви се е някой да преглежда цялата ви фото история във Facebook? Звучи плашещо, но надали ще разберете, че се случва. Някой си странен непознат да се появи в бара, в който се намирате, само защото е видял местоположението ви на своя iPhone? Toва е плашещо по много по-осезаем начин.

"Особено за жените може да бъде опасно да показват къде се намират на картата", коментира Андреа Вакари, съосновател и изпълнителен директор на Glancee. "Не бихме искали някой да отиде при някое момиче и да му каже: "Открих те през това приложение и сега искам да говориш с мен".

Това дава шанс на компаниите да служат като посредници в комуникацията

Решението на Glancee е да насърчава хората да контактуват помежду си през приложението преди да се срещат на живо. Потребителите не виждат точно къде се намират другите потребители, а вместо това им се показва диапазон от разстояние. Ако забележите, че друг потребител се намира на разстояние от километър, може да му изпратите съобщение и да го запитате дали желае да се срещнете.

Готови ли са тогава приложенията като Glancee и Highlight да излязат извън "балона" на SXSW?

"Да твърдим, че този тип приложения стават масови точно в този момент, е пресилено", коментира Вакари. "Има много въодушевление около тях, защото в момента тече South by Southwest и там се е събрала много специфична тълпа от ърли адоптъри, които се вълнуват около излизането на нови технологии. В дългосрочен план, мисля че Glancee е нещо, което работи за масовия потребител, а не само за пристрастените към технологиите хора в Сан Франциско, които нямат проблем да споделят всичко в живота си онлайн".

#1 Блуждаещ читател 13.03.2012 в 13:20:05

С всички тия простотии, къде ще иде доброто старо кръшкане, кърския секс или просто забивка по обед с нова позната от нета.

Новините

Най-четените