Социалната мрежа Facebook придобива нов облик, съобщи The Verge. Новият вид на новинарския поток разделя съдържанието на няколко категории и оптимизира интерфейса по начин, познат ни от мобилните сайтове и приложенията за смартфони.
Марк Цукърбърк нарече новите „дрехи" на социалната мрежа „персонализран вестник". По думите му промяната ще постави по-голям акцент върху споделянето на снимки и друго визуално съдържание, като освен това ще направи по-ясно разделението между постингите на публичните личности и тези на редовите потребители.
В резултат, снимките и албумите заемат по-голямо пространство - нещо, което стана факт с въвеждането на Timeline интерфейса при личните профили. Линковете ще имат по-голямо поле за резюме на съдържанието, като освен това винаги ще включват и логото на оригинала. Когато няколко души споделят дадена връзка, от лявата й страна ще има бутон, с който се показват коментарите им.
Facebook работи и за по-адекватното представяне на външно съдържание - като например това от Pinterest. Социалната мрежа ще използва още по-активно Like системата и информацията, която идва от приложенията и различните групи приятели, за да предлага релевантно съдържание на потребителя. Вече ще има отделен поток с постингите на хората, които следите, без да са приятели.
Очаквано, обликът на рекламното съдържание също ще бъде променен.
Като цяло, Facebook следва тенденцията сайтовете да имат опростен дизайн с големи изображения, като силно се усеща и влиянието на Google+. Освен това, заемките от мобилните сайтове са очевидни, особено в изнесения отстрани интерфейс.
През следващите седмици, всички десктоп и мобилни потребители ще преминат към новата версия на новинарския поток.