Максимум по 23 минути Facebook на ден, за да сме доволни

Социалните мрежи са прекрасен начин да поддържаш контакт с роднини, приятели, познати и непознати по целия свят. Те скъсяват разстоянията, помагат ни да следим какво става с бивши съученици и как се развиват те, напомнят ни важни дати и ни помагат дори да следим новините.

Проблемът със социалните мрежи идва обаче, когато започнем да прекарваме твърде много време в тях. Това води до разсейване и може да започне да пречи както на работата ни, така и на реалните ни социални контакти (никой не обича да си гледаш в телефона, докато сте някъде навън).

Специалнотo приложение за iPhone Moment, което измерва употребата на други приложения, показва, че потребителите, прекарващи по-малко време в социалните мрежи, реално са по-доволни от употребата им, отколкото тези, които прекарват по-дълго време.

За целта Moment периодично изпраща на потребителите въпроси дали са доволни от прекараното време в различни социални платформи. За последните три месеца около 13 600 души са дали отговор на тези въпроси, като върху това от приложението са базирали статистиката си.

Така се оказва, че щастливият потребител прекарва средно по около 19,18 минути в Twitter, 22,78 минути във Facebook, 29,93 минути в Reddit, 30,77 минути в Instagram, 42,72 минути в YouTube и 43,38 минути в Snapchat.

За сметка на това недоволните потребители отделят 49,73 минути за Twitter, 54,77 минути за Facebook, 44,69 минути за Reddit, 52,01 минути за Instagram, 76,85 минути за YouTube и 65,17 минути за Snapchat.

Най-доволни от прекараното време в социалните мрежи пък са потребителите в Twitter. Общо 65% са отговорили, че времето, прекарано там, им се е сторило приятно. След това се нареждат Reddit (62%), YouTube (59%), Snapchat (53%), Instagram (48%) и Facebook (37%).

Както изглежда от данните, хората, отделящи повече време на социалните мрежи, в крайна сметка са по-недоволни от цялостното си прекарване там. Според разработчика на Moment Кевин Холеш в социалните мрежи има времева "точка на пречупване", след която вече започваме да ставаме неудовлетворени от самото приложение и времето, което сме му отделили, като за Facebook, тази точка е около 23-ата минута, а за Instagram - около 31-ата минута.

Новините

Най-четените