Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Норвежки, но все още Globul

Telenor ще развиват мрежата на втория ни GSM оператор
Telenor ще развиват мрежата на втория ни GSM оператор

Името, логото и корпоративната визия на Globul няма да се променят от новия й собственик - норвежката Telenor. Тя придоби втория по големина български мобилен оператор за 717 млн. евро от OTE Group. На специална пресконференция Кйел-Мортен Йонсен, директор на Telenor за Европа, изложи някои от приоритетите на компанията.

Сред тях задължително ще е обновяване на мобилната мрежа на Globul. „В момента тя се справя добре, но не е готова да поеме бъдещите технологии и увеличен трафик и на това ще бъде обърнато специално внимание", сподели Йонсен.

Той посочи, че компанията въведе своята по-близка до клиента философия и у нас, но без това да води до промени в политиката.

„Нямаме все още решение дали да навлезем на телевизионния пазар", заяви мениджърът на Telenor, визирайки опита в това направление на конкурентите си Mtel и Vivacom, които предлагат DTH услуги. „На този пазар сме активни в Норвегия и Швеция, но не и на други пазари, поне не засега", поясни Йонсен.

„Мобилните плащания са интересна тема за развитие на всички мобилни оператори. Имаме подобни услуги в Пакистан, планираме такива услуги в Сърбия със Societe Generale, но това са услуги, на които ще гледаме внимателно", каза още мениджърът.

Йонсен отказа да коментира други планове, като посочи, че предстоят по-задълбочени анализи от страна на експертите в норвежката компания и Globul.

По думите му България е много важен за компанията пазар, който има потенциал за растеж и това е сред основните причини норвежкият оператор да закупи втория по големина мобилен оператор у нас

Йонсен не пропусна да подчертае, че компанията му вече е активна на Балканите. „България пасва чудесно в нашето портфолио - ние сме в Унгария, Сърбия, Черна Гора, а сега и България - това е перфектна комбинация. Искаме да станем силен играч в региона и сме тук за дълъг период от време", поясни мениджърът.

На няколко пъти Йонсен акцентира, че на българския пазар Telenor Group не идва като инвеститор, който в близко бъдеще ще продаде придобитата компания, за да спечели от сделката, а има сериозни намерения за развитие на бизнеса си в страната в дългосрочен план. Вицепрезидентът подчерта, че компанията му няма да става политически играч, няма да има политическо влияние и амбиции, а ще залага само на комерсиалното си присъствие.

Когато процедурата по сливане на двете компании приключи, Telenor ще разполага с 15.7 млн. абонати в Европа. Общият им брой по света ще прехвърли 150 млн. души, като това ще затвърди присъствието на норвежката компания в топ 10 на най-големите мобилни оператори в света. Лидер е China Mobile с над 667 млн. абонати.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените