Норвежки, но все още Globul

Името, логото и корпоративната визия на Globul няма да се променят от новия й собственик - норвежката Telenor. Тя придоби втория по големина български мобилен оператор за 717 млн. евро от OTE Group. На специална пресконференция Кйел-Мортен Йонсен, директор на Telenor за Европа, изложи някои от приоритетите на компанията.

Сред тях задължително ще е обновяване на мобилната мрежа на Globul. „В момента тя се справя добре, но не е готова да поеме бъдещите технологии и увеличен трафик и на това ще бъде обърнато специално внимание", сподели Йонсен.

Той посочи, че компанията въведе своята по-близка до клиента философия и у нас, но без това да води до промени в политиката.

„Нямаме все още решение дали да навлезем на телевизионния пазар", заяви мениджърът на Telenor, визирайки опита в това направление на конкурентите си Mtel и Vivacom, които предлагат DTH услуги. „На този пазар сме активни в Норвегия и Швеция, но не и на други пазари, поне не засега", поясни Йонсен.

„Мобилните плащания са интересна тема за развитие на всички мобилни оператори. Имаме подобни услуги в Пакистан, планираме такива услуги в Сърбия със Societe Generale, но това са услуги, на които ще гледаме внимателно", каза още мениджърът.

Йонсен отказа да коментира други планове, като посочи, че предстоят по-задълбочени анализи от страна на експертите в норвежката компания и Globul.

По думите му България е много важен за компанията пазар, който има потенциал за растеж и това е сред основните причини норвежкият оператор да закупи втория по големина мобилен оператор у нас

Йонсен не пропусна да подчертае, че компанията му вече е активна на Балканите. „България пасва чудесно в нашето портфолио - ние сме в Унгария, Сърбия, Черна Гора, а сега и България - това е перфектна комбинация. Искаме да станем силен играч в региона и сме тук за дълъг период от време", поясни мениджърът.

На няколко пъти Йонсен акцентира, че на българския пазар Telenor Group не идва като инвеститор, който в близко бъдеще ще продаде придобитата компания, за да спечели от сделката, а има сериозни намерения за развитие на бизнеса си в страната в дългосрочен план. Вицепрезидентът подчерта, че компанията му няма да става политически играч, няма да има политическо влияние и амбиции, а ще залага само на комерсиалното си присъствие.

Когато процедурата по сливане на двете компании приключи, Telenor ще разполага с 15.7 млн. абонати в Европа. Общият им брой по света ще прехвърли 150 млн. души, като това ще затвърди присъствието на норвежката компания в топ 10 на най-големите мобилни оператори в света. Лидер е China Mobile с над 667 млн. абонати.

Новините

Най-четените