В социалната мрежа X - която някога беше Twitter - вече може спокойно да се публикува съдържание за възрастни. Или иначе казано порно. Да, знаем, че ви интересува.
Не че досега беше изрично забранено или ограничено, но в платформата нямаше ясни правила и регулации за това кой какво може да качва или вижда.
Затова сега платформата на милиардера Илон Мъск въвежда нови политики, които да изяснят всичко.
"Ние вярваме, че потребителите трябва да могат да създават, разпространяват и консумират материали, свързани със сексуални теми, стига те да се произвеждат и разпространяват по взаимно съгласие", се казва в страницата с официална актуализация на правилата в X.
"Сексуалното изразяване, независимо дали визуално или писмено, може да бъде легитимна форма на артистично изразяване", допълват там.
Всичко това означава, че съдържание за пълнолетни, включително подразбиращи се или изрични сексуални актове, трябва да бъде публикувано с изрично предупреждение. Потребители под 18 години или тези, които не са посочили рождена дата в профила си, няма да могат да виждат подобно съдържание.
От X поясняват, че ще има строга модерация, а всеки, който не маркира публикациите си по подходящ начин, ще бъде "коригиран".
Досега в платформата нямаше забрани и ограничения, но въпреки това порнографското съдържание започна да се увеличава, откакто бе въведена услугата Twitter Blue (вече се нарича X Premium) - онези сини тикчета с цена, започваща от 3 долара месечно, която удостоверява, че даден профил е автентичен.
Една голяма част от хората, които се възползват от тази услуга, са създателите на сексуално съдържание.
Другите потребители могат да си осигурят достъп до каченото от тях съдържание също със заплащане - на сходен принцип с този в платформата OnlyFans.
Според доцента по комуникация Ерин Дъфи от университета "Корнел" действието на Мъск съвпада с досегашната маркетингова стратегия в X.
"X е провокативна платформа и се стреми да се разграничи от конкуренти като Meta, YouTube и TikTok, които не толерират порното по същия начин", смята Дъфи. "С актуализацията на правилата компанията изглежда ухажва сексуалните работници, чиято работа е ограничавана от други социални мрежи."
В това отношение X изглежда се доближава повече до OnlyFans в опита си да изгради по-устойчиви търговски отношения между създатели на съдържание и потребителите, които се абонират за него.
Мъск от дълго време насам има желание да преориентира бизнес модела на X. Още през 2022 г., малко преди да придобие Twitter (както е известна тогава), Мъск предлага на инвеститорите намаляване на рекламния бизнес с идеята приходите от реклама да спаднат от 90% до само 45% в рамките на шест години, като бъдат диверсифицирани с повече приходи от абонаменти.
Не е съвсем ясно докъде са стигнали тези планове, но със сигурност през последните 2-3 години се наблюдава отлив на рекламодатели и потребители от платформата.
Данни от две американски статистически фирми показват, че през февруари 2024 г. дневните активни потребители на мобилното приложение X в световен мащаб са намалели до 174 милиона, което е с 15% по-малко за същия период предишната година.
Намаляха и рекламодателите. Редица големи компании замразиха инвестициите си в реклами в платформата по ред причини, включително някои спорни бизнес решения и коментари на самия Мъск.
Затова той опитва да направи X по-печелившо предприятие и да превърне своята платформа в по-удобно място за създателите на съдържание.
А в крайна сметка кое съдържание е обичано всички? Точно така.