Световният №1 в мъжкия тенис Карлос Алкарас е в новините не само заради контузията си, която го лиши от участие на Australian Open, а и с това, че е новото лице на емблематичното мъжко бельо на Calvin Klein.
19-годишният испанец участва в сесия-римейк на линията от средата на 90-те - доста години преди раждането му и времена, в които треньорът му Хуан Карлос Фереро все още не е в тура на професионалистите.
Алкарас представя минималистично и изчистено бельо, в което преобладава черното и бялото и е в унисон с традициите, превърнали Calvin Klein в легенда.
Така тенисистът се нареди до футболистите Ромелу Лукаку, Върджил ван Дайк, Трент Александър-Арнолд, Кай Хаверц и Ричарлисон, които също заснеха фотосесии през миналата 2022-ра.
Футболният пионер в това отношение обаче е бившият капитан на шведския национален отбор Фреди Люнгберг (през 2005 г., когато Алкарас е на две години). Последван е от японският полузащитник Хидетоши Наката, а сред тенисистите голям пробив в това отношение прави някогашният секссимвол и сънародник на Алкарас Фернандо Вердаско.
Рекламните изображения на бранда до голяма степен оформят индустрията, когато започват открито да продават секс преди повече от 40 години.
През 1980-а гръмва огромен скандал с 15-годишната Брук Шийлдс (бъдещата съпруга на Андре Агаси), чиито думи в една провокативна реклама са: "Какво има между мен и моите "келвинки" ли? Нищо!"
По-късно актрисата се оправдава, че е разбрала сексуалния подтекст за липсата на бельо чак когато е избухнал скандалът и клипът е бил забранен.
През 1992 г. сесия на Calvin Klein с участието на младия Марк Уолбърг и Кейт Мос определя почти цялата естетика на последвалото десетилетие, а също така спасява марката от фалит, и дава старт на кариерата на Мос като световен топмодел.
Три години по-късно, когато компанията вече продава джинси за 100 милиона долара годишно и се готви да отвори първия си магазин на престижното "Медисън Авеню" в Манхатън, брандът отново е в заглавията в целия свят заради рекламна снимка.
Кампанията от 1995 г. е заснета в стая с дървени стени, която влиза в историята като "мазето" и очевидно е препратка към порнофилм.
В клип, който умишлено е монтиран да изглежда като аматьорско видео, млади модели отговарят на натрапчиви въпроси зад кадър, като: "Можеш ли да разкопчаеш копчето на дънките си?", "Какво ще кажеш да ги свалиш?", "Актриса ли си? Правила ли си любов пред камера?" и т.н. На снимката моделите позират с разтворени крака, между които се подава бельото им.
Кампанията предизвиква страхотно обществено възмущение.
Американската семейна асоциация и Католическата лига призовават за бойкот на CK, твърдейки, че от рекламните им приумици наднича детска порнография. Министерството на правосъдието дори започва разследване.
Представители на марката в крайна сметка доказват с документи пълнолетието на всички използвани модели, а проверката приключва бързо-бързо. Но преди това президентът Бил Клинтън е призован да вземе отношение по темата по време на благотворително събитие във Вашингтон и заявява, че "няколко деца са били манипулирани за финансова изгода".
По това време от CK вече са свалили кампанията. Шефовете на компанията не са съгласни с обвиненията и критиките и твърдят, че всичко е било направено с цел да се демонстрира "силата на характера и независимостта на днешната младеж".
През новото хилядолетие също имаше дискусии около Calvin Klein заради постери с голата Ева Мендес в рекламата за парфюма Secret Obsession, както и с дизайна с Лара Стоун, в който инициалите "CK" бяха направени така, че да изглеждат като част от думата, започваща с "FU" .
През последните години социалният климат не е особено окуражаващ за подобни провокации, така че кампаниите станаха по-сдържани.
А ако трябва да се върнем на Алкарас - във фотографиите с него няма нищо скандално.
Любопитното е, че фотограф на шампиона от US Open е 22-годишната Грей Соренти, дъщеря на Марио Соренти, някогашно гадже на младата Кейт Мос и автор на нейните парфюмна кампания на Calvin Klein в началото на 90-те.