10 души в неизвестност след удар на танкер и разрушител

Десет американски военни са в неизвестност след катастрофа между разрушител на Военноморските сили на САЩ и петролен танкер край Сингапур. Петима други са ранени при сблъсъка между двата кораба.

Инцидентът се е случил късно в нощта между неделя и понеделник, когато американският военен кораб "Адм. Джон С. Маккейн" е навлизал във водите на пристанище Сингапур. Катастрофата е станала край един от най-натоварените плавателни маршрути в света, пролива Малака.

Разрушителят е претърпял пробиви в няколко отделения вследствие на удара в задната дясна част на корпуса. В момента се изтегля на собствен ход към пристанището.

"Джон С. Маккейн" (носещ името на дядото на сенатора от Аризона Джон Маккейн) е снабден с противоракетната система Aegis, която би могла да се използва за защита срещу евентуален ракетен обстрел от Северна Корея.

Това е четвъртият подобен инцидент с кораби на американските военноморски сили в региона на Азия за последната година.

Все още няма информация за причините за инцидента.

 

#1 dedo adji 21.08.2017 в 10:23:29

Разрушители и фрегати ударени от танкери и контейнеровози. По-точно, подложили се на ударите. Един кораб от тоя тип има минимум два пъти поп-голяма скорост и няколко пъти по-голяма маневреност от един търговски кораб. Все едно мотоциклет блъснат от валяк. Кой ги кара тия кораби. Това не са лумпени подбрани от улицата, както в английската кралска флота до 19 век, а хора, карали поне три години морско училище и издигнати на командни постове след години стаж. Бил съм свидетел на маневрените умания на американски капитани в много сложни навигационни условия, и мога само шапка да им сваля. Повечето бяха пенсионери от coast guard. Откъде US Navy си набира командния състав? Не им трябва да се изправят срещу остарелите димящи руски самолетоносачи, трошат се в търговски кораби. Ако така си управляват и томахоците, нищо чудно някой да удари Токио, че и Сиатъл.

#3 dedo adji 21.08.2017 в 11:27:23

Николайчо, няма за какво да се лигавиш от радост. Путин тук е ни при чем, а Тръмп ще намери повод да изкрънка още няколко милиарда от Европа, вкл. от нас, за нато.

#6 dedo adji 21.08.2017 в 15:11:18

Николайчо, никой не те пита. Други данъци и да не плащаш, плащаш ДДС от всяка троха и капка, които изядаш и изпиваш. И не си никакъв българин, а замаяно руско леке. Скрий се, да не срамиш българите. А графът е объркал времената. Когато американците бомбардираха Виетнам, кока кола се пиеше в България наляво и надясно, даже полските куростиски си я вземаха с касите за в къщи. Напиваха се с кока кола американските войници в Германия и Япония 10г. по-рано.

#9 dedo adji 21.08.2017 в 17:19:54

Графе, първата война във Виетнам приключи през 54г., срещу франкофонците, към които се слагаш по име. Тогава бях роден, но не знаех що е то кока кола, нито къде е Виетнам. Сериозната американска намеса започна след Кенеди. При Джонсън, 66 или 67г., това вече ми се губи, в България почнахме да пием кока кола. Подреди си спомените.

#10 TheRock 21.08.2017 в 20:27:47

Американският разрушител е ударен от танкера, а не обратното. Ясно се разбира от информацията. Военният кораб е с много различен силует от цивилният и е боядисан така, че да се слива с околната среда, така че е нормално да не бъде видян през нощта. Интересни защо не е "видян' от локатора на танкера!!!

#11 dedo adji 21.08.2017 в 23:45:52

2 инцидента за месец и половина, 4 за година, колко неизвестни преди това?... Знаеш ли, Младене, може и да си прав. Не може да е от фал в оборудването. И най-елементарният съвременен радар може да засече плаващ варел от 3 мили, 20-30х. тонен кораб от 20. Не може да е от заспала вахта. И павето да сложиш на руля, ако не е надрусан, ще успее да избегне сблъсъка. Не може от 10-15 души, способни да управляват, всички да са пияни или надрусани. Съмнява ме и да е от американска арогантност, демек, всички са длъжни да им правят път. Все пак инстинктът за самосъхранение е по-силен от арогантността. По въпроса питай деосвин, той е по-запознат с американската психика. Американците, които аз познавам, биха се разминали на половин миля. Остава твоята версия - провокация. Но кого провокират и за чий?

#12 TheRock 22.08.2017 в 21:03:25

Винаги простотията на порусначените българи ме е удивлявала. Защо ли радарчето на танкера не е "видяло" разрушителя??? Погледнете по кое време са ставале всички т.нар. "сблъсъци". Всичките ви претенции за "ученост" се изпаряват. Ясно ли е сенилен дядка?

#13 dedo adji 23.08.2017 в 00:23:25

Тъпо паве, ако в Пернишкия Университет за Технологии, Компютри и Архитектура са ти показали кораб на картинка, сигурно си бил надрусан. Пусни сега един копи-пейст на руски във възхвала на USNavy. Същия си като тъпия николайчо, само с обратен знак, само цапате пода на кафенето с тъпотиите си.

#14 TheRock 23.08.2017 в 02:23:13

Дори не си струва да те обижда човек, толкова си жалък! Айде у лево!

#15 Оби Уан 23.08.2017 в 09:46:29

TheRock | 22.08.201721:03 Защо ли радарчето на танкера не е "видяло" разрушителя ................. Главок, тук въпросът е защо разрушителя не е "видял" танкера и не се е "мръднал", а се е оставил да го нахендрят, ама от къде акъл... Точен беше примера по-долу - все едно валяк да блъсне мотор. Относно теориите за провокации - 10 американци липсват! Едва ли ще се стигне чак до там. Ако е провокация ще стане по-тактично - дето се вика ще минат само с огънат калник и задна броня за боядисване

#16 dedo adji 23.08.2017 в 10:22:04

Оби 1, какво са 10 души за една хубава провокация? При достатъчен мотив и достоен обект на никой политик не му мига окото, само да не се разчуе. Обаче в случая няма нито мотив нито обект. Само некадърност и заспалост. Пак файда, че не е гръмнало някое от разрушитлните средства на разрушителя.

#17 deaf 23.08.2017 в 11:18:21

Както се знае при повече от два случая вече не става дума за случайност,а за система. Та ще видим... Един факт. България е първата страна от Варшавският договор,която започва да произвежда Кока-Кола! В завод в Благоевград. И коли "Булгар-рено". С помощта на французите. Но Москва решава да "свие сърмите" на Тодор Живков и (твърде вероятно) го прави,като убива дъщеря му Людмила...

#19 explorer 23.08.2017 в 15:06:48

Като човек с капитанска правоспособност бих искал да заявя, че шансът неподготвен човек да избегнал сблъсък на вода в оживен морски път, клони към нула. Още повече през нощта. След като се запознах с някои коментари считам, че именно липсата на опит и на двата екипажа е довела до сблъсъка. Професионализма става все по-дефицитен. Слушах коментар, че във ВМС на САЩ графика за подготовка на офицери е значително съкратен, отделно броят на вахтените такива е намален. Та колкото са подготвени нашите пилоти, толкова са подготвени и техните моряци. Освен това има предоверяване на електрониката, според мен. Аз съм учил да се проверява всичко "на ръка". Може да имаш двойно и тройно подсигурени системи, но нищо не заменя рутинната проверка и инстинктите на опитния професионалист, особено в морето. И ако искате да се посмеете, потърсете "ships collisions", за да видите как опитни хора управляват плавателни съдове с водоизместване от десетки и стотици хиляди тона, както перничанин кара голф 3-ка.

#20 dedo adji 23.08.2017 в 17:43:54

Един 30х. тонен кораб има спирачен път от 2 мили ако обърне машината от пълен напред на пълен назад. Ако само спре машината ще спре след 4. Един 3-4х. тонен разрушител няма никакъв шанс при сблъсък, на големия и ламарините на обшивката са по-дебели. Даже да го удари напречно в борда, пак ще пострада жестоко. Но пък той има способност да избегне удара, както мотор да избегне валяк. И докато на търговските кораби непрекъснато съкращават екипажите, един разрушител има екипаж от 250-300 души и по всяко време може да има отпочинали хора на мостика и в машината. Инцидентите са само от пълна некадърност и безотговорност.

#22 follow_the_cash_flow 23.08.2017 в 18:45:38

Абе руснаците са виновни. Покварили са американците и са ги вкарали в морално разложение. Да видиш, пиян американец от най-скъпа техника разбира ли, радар познава ли...

Новините

Най-четените