Новите изисквания на авиокомпания Ryanair за дигитални бордни карти влизат в сила от 12 ноември, сряда. От тази дата превозвачът няма повече да издава разпечатани на хартия бордни карти, а също така изисква от всички пътници да се чекират онлайн и така да получат бордната си карта дигитално.
Това може да стане както на сайта на компанията, така и на мобилното приложение. Самите бордни карти вече ще трябва да се представят преди качване само дигитално, през приложението, но не и на хартията.
От Ryanair обявиха намерението да преминат изцяло на дигитални бордни карти още през септември. Идеята е, че онлайн бордните карти намаляват разходите за пътниците, осигуряват повече информация и са в услуга на околната среда - ще се пестят 300 тона хартия годишно.
Освен това 80 на сто от пътниците вече се чекират онлайн.
Решението обаче може да се окаже предизвикателство за по-възрастните пътници, както и за хора, които нямат смартфон.
Освен това хората се опасяват какво ще стане, ако загубят телефона си или батерията му падне.
От авиокомпанията уверяват, че ще издадат безплатно бордна карта на летището в случаите, когато пътникът се е чекирал онлайн, но след това е загубил телефона или таблета си или паднала му е батерията. Ако това стане след проверката за сигурност, но преди бординга, информацията за пътника вече е налична и ще му бъде оказано съдействие при гейта за качване в самолета.
Хора, които нямат смартфон или таблет, също получават безплатна бордна карта на летището, но ако са се чекирали онлайн.
От Ryanair уверяват и че ще продължат да поддържат гишета за чек-ин и за билети на всички летища.
Ако все пак някой не се чекира онлайн преди полета, ще трябва да си плати такса за регистрация на летището.
••• Философията на шефа на авиокопманията:

