Мъж се е запалил на летището в Мелбърн, Австралия, след като преносима батерия в джоба му се е възпламенила.
Инцидентът е сериозен - човекът е получил изгаряния по крака и пръстите не ръцете си.
Мъжът на около 50 години е бил с бизнес салона на авиокомпанията Quantas , когато литиевата батерия прегряла и избухнала в пламъци.
Салонът се изпълнил с дим и се наложило 150 души да бъдат евакуирани.
Хора от персонала помогнали на човека да се изгаси с вода, парамедици обработили раните му. Човекът е откаран в болница, но след преглед е пуснат и не се наложила хоспитализация.
••• За самолетите има ясни правила за батериите:
"Видяхме киселина от батерията да лети навсякъде", казва свидетел пред местния вестник "Ейдж". Салонът бил почистен и отворен за пътници след два часа.
От авиокомпания Qantas преразглеждат правилата за носене на каквито и да било литиеви батерии, включително и преносими, и скоро ще оповестят новите условия.
Заради риска от избухване и прегряване на литиевите батерии пауър банкове и електрони цигари на всички полети по света се внасят единствено в ръчния багаж в пътническия салон.
Забранено е те да се оставят в чекирания багаж, който отива в каргото на самолета.
Постепенно авиолиниите обаче въвеждат и допълнителни мерки за сигурност и някои изискват батериите да са при пътника по време на полета, т.е. да не се оставят и в багажните отделения над седалките в пътническия салон. Целта е при инцидент пушекът или огънят да бъдат забелязани възможно най-бързо.
Случаите на пожари на борда заради прегрели батерии са рядкост, но не са изключени. През юли например по време полет от Сидни до Хобарт, отново в Австралия, избухна пожар заради портативна батерия в багажното отделение в пътническия салон.
През януари имаше подобен случай и в Южна Корея и няколко авиолинии в Азия вече забраниха използването и зареждането на на пауър банк по време на полет.
••• Тъжната история на оцелял при самолетна катастрофа:

