Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Адам Сандлър чупи рекорди с негледаем филм

Истината е, че и зрителите в Netflix не оценяват високо филма. От компанията признаха, че той има нисък рейтинг (не уточниха колко точно) в системата с пет звездички, с която потребителите могат да оценяват съдържанието в услугата. Решението за Netflix е да промени оценъчната система, защото смята, че проблемът е в нея
Адам Сандлър не за пръв път пише история. През 2012 г. той направи истински „фурор" с „Джак и Джил", като взе рекордните 10 „Златни малинки" във всички водещи категории. Тъй като изпълняваше двете главни роли във филма на брат и сестра близнаци, Сандлър се превърна в първия човек, награден едновременно за най-слаб актьор и за най-слаба актриса
Вместо да похарчат още около милиард долара, за да си набавят холивудски филми, от Netflix предпочитат да вложат парите в направата на собствени филми, които да дебютират ексклузивно в платформата
Тейлър Лаутнър се превърна в любимец на момичетата след участието си в "Здрач", но няма с какво да се гордее в "Нелепата шесторка"
„Адам просто вярва, че аудиторията му е предимно домашна и вероятно е прав”, обясни Тед Сарандос решението на Сандлър да се насочи към производство на филми директно за онлайн платформа Снимка: Getty Images
„Адам просто вярва, че аудиторията му е предимно домашна и вероятно е прав”, обясни Тед Сарандос решението на Сандлър да се насочи към производство на филми директно за онлайн платформа

„Нелепата шесторка" (The Ridiculous Six) не се радва на особено добри отзиви, откакто направи премиерата си в стрийминг платформата Netflix миналия месец.

Пародийната уестърн комедия с Адам Сандлър в главната роля е масово оплювана от кинокритиците, които сипят определения като „мързелив", „безцелен" и „негледаем".

Но за самия Netflix - услугата, която съвсем отскоро е достъпна и в България, скъпоструващият филм с грубоват хумор се оказва успешно начинание.

Всъщност „Нелепата шесторка" привлича множество зрители и даже вече чупи рекорди в онлайн платформата.

Това разкриха главният изпълнителен директор на Netflix Рийд Хейстингс и главният директор по съдържанието Тед Сарандос на електронното изложение CES.

Оказва се, че в първия месец, откакто дебютира ексклузивно в Netflix, „Нелепата шесторка" е бил гледан повече пъти от всяко друго съдържание в историята на платформата в рамките на 30 дни от появата си. Освен това филмът е заемал първо място по гледания във всяка от различните територии, в които Netflix оперира. „В много от тях все още е номер 1", уточни Сарандос.

Уестърнът е собствена продукция на Netflix и на продуцентската компания на Сандлър Happy Madison Productions.

През 2014 г. актьорът подписа безпрецедентен договор за направата на четири оригинални филма за Netflix, а „Нелепата шесторка" е първият от тях.

Ако може да се вярва на изнесените от платформата резултати за собственото им оригинално съдържание, изглежда сделката ще се окаже доста добра за тях.

Очевидно „Нелепата шесторка" е замислен като пародия не само на „Великолепната седморка", но и на други класически уестърни, а роли във филма получават обичайни партньори на Сандлър: Уил Форте, Стив Бушеми, Тери Крюс и Роб Шнайдър. В актьорския състав е още Тейлър Лаутнър, познат от „Здрач", както и величия като Харви Кайтел, Ник Нолти и Джон Туртуро.

Netflix са вложили $60 млн. в направата на филма и си личи, че той представлява скъпа продукция с добра визия - чийто шеги обаче се въртят около магарешки екскременти и сексистки подмятания към индианки.

18% средна оценка в обобщаващия сайт Metacritic и нула одобрителни ревюта в Rotten Tomatoes говорят достатъчно за нагласите към филма.

Освен в липса на чувство за хумор, Адам Сандлър е обвиняван и в расизъм.

Още по време на снимките куп актьори от индиански произход направиха скандал и напуснаха продукцията, тъй като счетоха шегите в сценария за расистки и обидни.

Тогава изглеждаше сигурно, че „Нелепата шесторка" ще е поредният тежък провал за Сандлър, който в последните години претърпя доста неуспехи с ленти като „Джак и Джил", „Заедно по принуда" и „Пиксели", превърнали го в редовен кандидат за „Златни малинки".

Но от Netflix през цялото време вярваха, че неговото присъствие ще им донесе големи ползи, включително и защото знаеха, че филмите му са много гледани от потребителите на услугата.

Освен това те се нуждаеха от известно по цял свят холивудско лице и затова рискът със Сандлър си заслужаваше. Целта на Netflix е чрез неговите филми да спечели нови абонати извън Щатите - а грубоватият и често физически хумор на актьора не се влияе особено от езиковата бариера и е подходящ за аудитория от всякакви възрасти.

Ако начинанието на Netflix наистина се окаже успешно, то може да се наложи като работеща алтернатива на традиционния начин за създаване и разпространение на филми.

Компанията се стреми да избяга от директното влияние на Холивуд, принуждаващо я да сключва скъпи сделки за лицензиране на най-популярните филми и да ги показва месеци (понякога години), след като те са се завъртели по екраните.

Дотогава доста от потенциалните зрители са изгледали тези филми или просто вече не са толкова заинтригувани от тях, тъй като рекламните им кампании отдавна са приключили. Затова платформата предпочита да създава оригинално съдържание и вече показа, че го умее с успешни собствени сериали като House of Cards и Orange is the New Black.

Показателно е, че за 2016 г. Netflix е заделил бюджет от няколко милиарда долара за собствено съдържание, а пълнометражните филми ще са все по-основна част от него.

В момента текат снимките на War Machine с Брад Пит, а скоро ще излезе и дългоочакваното продължение на „Тигър и дракон".

Още десет филма са в продукция, а Тед Сарандос признава, че са планирани много повече - надеждата е да са поне малко по-сполучливи от „Нелепата шесторка".

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените