Уникални постери от серията "Гана среща Холивуд"

В много страни от Третия свят има практика да се правят пиратски имитации на холивудски филмови плакати. Понякога тези държави не могат да си позволят да платят за внасянето на оригиналните рекламни материали и местни артисти се заемат със задачата да пресъздадат иконичните филмови образи.

Често някои от техните пиратски версии са сюрреалистични шедьоври на сбърканата концепция, пропорции, цветове, форми, лица и... абе всичко. Но е невероятно.

Говорим за епични провали, които са толкова лоши, че направо са добри и придобиват собствена, уникална артистична стойност.

Местните пиратски плакати са идиосинкретични графични произведения от друго измерение.

Някои от най-качествените примери за содомизирани плакати на класически американски филми от последните 30 години идват именно от Гана.

Архивът с рекламни материали на местните майстори е безобразно впечатляващ.

Най-силният период за този тип изкуство е сладката ера на 70-те години на миналия век, но има много примери и за деветдесетарски творби.

Плакатът на шедьовъра "Пришълец" е хорър история сам по себе си. Прилича на последната рисунка на деветгодишно психопатче преди да се спусне с нож в училищния коридор.

Постерът на "Анаконда" също е брилянтно абсурден - амалгама от топли цветове и преувеличени форми. Опитът да се пресъздаде Дженифър Лопес е едновременно отчайващ и очарователен.

"Кървав спорт 2" е един от почти адекватните примери за имитация. Нарисуваният екшън герой дори леко напомня на Даниел Бернхард, който изпълнява главната роля.

Нищо обаче не може да ви подготви за гротеската, която представлява ганайския плакат на "Дракула" на Копола.

Кошмар в лилаво и черно, триумф на асиметрията и креативното разрешително, което тези артисти отвеждат до екстремни нива в своите интерпретации на оригиналните постери.

Много от техните рисунки всъщност са по-интересни, ако не друго, от професионалните работи на художниците и дизайнерите, наети от холивудските студия.

Местният вариант на "Командо", например е чудесен и сигурно е изглеждал крайно впечатляващо във видеотеката преди време.

Не може да се каже същото за "Десперадо". Африканският „римейк" на плаката предлага може би най-забавната несъзнателна карикатура на Антонио Бандерас.

Но нищо не може да се сравни с изобразяването на мегазвездата Том Круз във версиите на първите две части на шпионския екшън "Мисията невъзможна".

Тези ганайски постери сигурно имат колекционерска стойност.

Лицата на Нео от "Матрицата", Бонд и Терминатора са си чисто абстрактно изкуство, някои от творенията се родеят с техниките и ефектите на кубизма.

Сигурен съм, че някъде в Швейцария, Белгия или Швеция има галерии, които са готови да организират престижна изложба на пиратските плакати. Това е и най-малкото, което заслужават.

Техният брутален и откровен формализъм, безпределната интерпретационна смелост и артистична свобода, преклонението пред хорър естетиката, сюрреализма и абстракцията ги превръщат в атракция.

А сега се насладете на тези изключителни произведения.

Новините

Най-четените