Разработването на играта Angry Birds е струвало под $150 хил. на финландската компания Rovio.
Това не й пречи да се превърне в една от най-популярните мобилни игри, дебютирала преди 7 години и оттогава сваляна милиарди пъти и играна непрекъснато на таблети и смартфони.
При огромната популярност на разгневените пилета, изстрелвани срещу зелени прасета, създаването на анимационен филм по играта изглежда неизбежно - макар и за мнозина напълно излишно начинание. "Angry Birds: Филмът" вече е факт, а появата му струва на Sony несравнимо по-скъпо: изчислява се бюджет от цели $80 млн. плюс още около $100 млн. за промотиране.
От днес крайният резултат е по българските кина, където зрителите могат да преценят доколко инвестицията си е заслужавала.
За тукашната публика българският дублаж от страна на Слави Трифонов и други популярни лица от неговото шоу (Иво Сиромахов, Красимир Радков и Георги Милчев-Годжи) може да се окаже привличащ или силно отблъскващ фактор.
Но въпросът е друг: защо се екранизира игра, в която сюжет на практика липсва?
Колкото и забавна да е Angry Birds, тя наистина се изчерпва с хвърлянето на пилета по конструкции с прасета - напълно достатъчна концепция за мобилна игра, но не и за филм. Идеята за пренасяне на тази дейност в пълнометражна анимация изглежда най-малкото подозрително, още повече когато е завъртяна около клиширана история за аутсайдер, тръгнал да спасява своята общност от птици при настъпването на коварни прасета срещу тях.
Особени надежди не дава и трейлърът, в който всички опити за хумор се провалят и в който "Angry Birds: Филмът" изглежда насочен единствено към най-малките зрители.
Цялостната тенденция обаче не може да се отрече. Филмите по видеоигри стават все по-често явление и само тази година ни предстои да видим две многообещаващи екранизации по Warcraft и Assassin's Creed. Холивуд обаче продължава да показва склонност да екранизира не само подобни заглавия, които вече са изградили своя вселена и множество сюжети в нея, но и далеч по-семпли игри без сюжет и персонажи.
Естествено, причината за това е силната вяра в бокс офис ефективността на вече съществуващи марки - такива, които са доказали комерсиалния си потенциал.
Изпадането в крайности си личи с продукции като "Бойни кораби" (2012), екшън фантастика, „бегло базирана" на класическата бордова игра Морски шах. Филмът беше зле приет и въпреки това регистрира печалба.
Поне на пръв поглед "Angry Birds: Филмът" изглежда като същия тип продукция, създадена единствено за да използва популярността на мобилната игра, и чийто качества и реален бокс офис потенциал от самото начало са под въпрос.
Но има и светлина в тунела - първите излезли рецензии не са изцяло негативни, а някои кинокритици твърдят, че филмът ги е изненадал приятно.
Ако зрителите реагират положително и опитът се окаже успешен, можем да очакваме не само Angry Birds 2 по кината, но и пренасянето на повече мобилни игри на големия екран.
Дали не е време наистина да се завърти някакъв сюжет около бонбоните от Candy Crush Saga? Всъщност такава възможност вече е била повод за различни шеги, включително в шоуто на Стивън Колбер.