Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Актьорите с главозамайващи касови провали, на които Холивуд продължава да дава шанс

Хоакин Финикс 
Един от най-големите шампиони по потапяне на високобюджетни продукции на боксофиса е без съмнение Хоакин Финикс.  
Неговият “рекорд” бе поставен през последните две години – с „Жокера: Лудост за двама“ и „Наполеон“, които ще останат в историята като едни от най-грандиозните финансови провали. Вторият „Жокер“ е донесъл загуби от малко над 200 милиона долара, а „Наполеон“ – близо 150 милиона долара. 
Но това не е единствената мистерия около безоблачната кариера на Финикс. Актьорът се е сдобил с репутацията на един от най-трудните за работа в Холивуд. За снимките на „Наполеон“ например е пристигнал напълно неподготвен, признавайки на режисьора Ридли Скот, че няма представа как да изиграе френския император. 
Миналата година се оттегли от филм на Тод Хейнс („Май Декември“) точно преди началото на снимките. Същото е направил и с М. Найт Шаямалан, когато в последния момент се е отказал от главната роля в „На парчета“. 
Въпреки всичко кариерата на Финикс продължава да върви по вода, а тази година предстои да го видим в уестърн комедията „Едингтън“. Снимка: Getty Images
Хоакин Финикс

Един от най-големите шампиони по потапяне на високобюджетни продукции на боксофиса е без съмнение Хоакин Финикс.

Неговият “рекорд” бе поставен през последните две години – с „Жокера: Лудост за двама“ и „Наполеон“, които ще останат в историята като едни от най-грандиозните финансови провали. Вторият „Жокер“ е донесъл загуби от малко над 200 милиона долара, а „Наполеон“ – близо 150 милиона долара.

Но това не е единствената мистерия около безоблачната кариера на Финикс. Актьорът се е сдобил с репутацията на един от най-трудните за работа в Холивуд. За снимките на „Наполеон“ например е пристигнал напълно неподготвен, признавайки на режисьора Ридли Скот, че няма представа как да изиграе френския император.

Миналата година се оттегли от филм на Тод Хейнс („Май Декември“) точно преди началото на снимките. Същото е направил и с М. Найт Шаямалан, когато в последния момент се е отказал от главната роля в „На парчета“.

Въпреки всичко кариерата на Финикс продължава да върви по вода, а тази година предстои да го видим в уестърн комедията „Едингтън“.
Дуейн Джонсън-Скалата  
С последните си няколко роли Дуейн Джонсън – Скалата не успя да оправдае очакванията, че макар и да не е свръхталантлив актьор, поне знае как да привлече публика в киносалоните. Превъплъщенията му в „Черния Адам“, „Круиз в джунглата“ и коледната комедия „Код: Червено“ се запомниха като тежки търговски провали. 
Заговори се, че ако и анимацията „Смелата Ваяна 2“, в която Скалата озвучава бог Мауи, не донесе печалби, с актьорската кариера на бившия кечист ще бъде свършено. Продукцията на Disney обаче успя да излезе на плюс, изваждайки звездата от злощастната серия. 
Малко преди да стане ясно, че „Смелата Ваяна 2“ е боксофис хит, Скалата изненадващо обяви, че ще се оттегли от високобюджетните заглавия и ще се насочи към по-малки продукции, които представляват актьорско предизвикателство. 
Този октомври ще го видим в първата му подобна роля – в биографичната драма „Машина за разбиване“. Снимка: Getty Images
Дуейн Джонсън-Скалата

С последните си няколко роли Дуейн Джонсън – Скалата не успя да оправдае очакванията, че макар и да не е свръхталантлив актьор, поне знае как да привлече публика в киносалоните. Превъплъщенията му в „Черния Адам“, „Круиз в джунглата“ и коледната комедия „Код: Червено“ се запомниха като тежки търговски провали.

Заговори се, че ако и анимацията „Смелата Ваяна 2“, в която Скалата озвучава бог Мауи, не донесе печалби, с актьорската кариера на бившия кечист ще бъде свършено. Продукцията на Disney обаче успя да излезе на плюс, изваждайки звездата от злощастната серия.

Малко преди да стане ясно, че „Смелата Ваяна 2“ е боксофис хит, Скалата изненадващо обяви, че ще се оттегли от високобюджетните заглавия и ще се насочи към по-малки продукции, които представляват актьорско предизвикателство.

Този октомври ще го видим в първата му подобна роля – в биографичната драма „Машина за разбиване“.
Уил Смит  
И лицето на Уил Смит не е достатъчна гаранция за касов успех – и то много преди да зашлеви Крис Рок на „Оскарите“ през 2022 г. Водените от него „Земята: Ново начало“, „Близнакът“, „Али“ и „Този див, див запад“ записаха рекордни загуби от близо 100 милиона долара за всяка продукция. 
Години наред обаче актьорът се държеше така, сякаш този факт по-скоро го забавлява, отколкото притеснява. Смит се шегуваше с финансовите провали на филмите си и продължаваше да участва в нови и нови продукции – докато не беше номиниран за „Оскар“ и на самата церемония не проигра късмета си. Снимка: Getty Images
Уил Смит

И лицето на Уил Смит не е достатъчна гаранция за касов успех – и то много преди да зашлеви Крис Рок на „Оскарите“ през 2022 г. Водените от него „Земята: Ново начало“, „Близнакът“, „Али“ и „Този див, див запад“ записаха рекордни загуби от близо 100 милиона долара за всяка продукция.

Години наред обаче актьорът се държеше така, сякаш този факт по-скоро го забавлява, отколкото притеснява. Смит се шегуваше с финансовите провали на филмите си и продължаваше да участва в нови и нови продукции – докато не беше номиниран за „Оскар“ и на самата церемония не проигра късмета си.
Адам Драйвър 
Макар че Адам Драйвър е любимец на режисьорите от висок клас, участието му в техните проекти често се оказва лоша инвестиция.  
С главните си роли във “Ферари” на Майкъл Ман, “Последният дуел” на Ридли Скот, “Тишина” на Мартин Скорсезе и най-вече в епичното финансово крушение “Мегалополис” на Франсис Форд Копола – Драйвър си спечели място сред лицата на боксофис катастрофите.  
Истината е, че той залага на големите имена зад камерата, но това не винаги е достатъчно, за да напълни киносалоните. Снимка: Getty Images
Адам Драйвър

Макар че Адам Драйвър е любимец на режисьорите от висок клас, участието му в техните проекти често се оказва лоша инвестиция.

С главните си роли във “Ферари” на Майкъл Ман, “Последният дуел” на Ридли Скот, “Тишина” на Мартин Скорсезе и най-вече в епичното финансово крушение “Мегалополис” на Франсис Форд Копола – Драйвър си спечели място сред лицата на боксофис катастрофите.

Истината е, че той залага на големите имена зад камерата, но това не винаги е достатъчно, за да напълни киносалоните.
Брад Пит  
Незасегната се оказва и кариерата на Брад Пит, въпреки че и той е нанизал поредица от касови провали. Неговите филми “Убийството на Джеси Джеймс от мерзавеца Робърт Форд”, “Дървото на живота”, “Боен клуб”, “Край морето”, “Съюзени”, “Вълци единаци”, “Убийствен влак” и най-вече “Вавилон” далеч не са се представили блестящо на боксофиса.  
Но това не пречи на студиата да му поверяват нови главни роли във високобюджетни продукции като “F1: Филмът”. Снимка: Getty Images
Брад Пит

Незасегната се оказва и кариерата на Брад Пит, въпреки че и той е нанизал поредица от касови провали. Неговите филми “Убийството на Джеси Джеймс от мерзавеца Робърт Форд”, “Дървото на живота”, “Боен клуб”, “Край морето”, “Съюзени”, “Вълци единаци”, “Убийствен влак” и най-вече “Вавилон” далеч не са се представили блестящо на боксофиса.

Но това не пречи на студиата да му поверяват нови главни роли във високобюджетни продукции като “F1: Филмът”.
Райън Гослинг  
Ако извадим култовите му роли в романтичните драми и комедии, Райън Гослинг също не е особено доходоносен актьор. Нито лицето, нито името му са успели да доведат достатъчно хора в киносалоните с филми като “Първият човек” на Деймиън Шазел, комедията “Любезни пичове”, продължението “Блейд Рънър 2049” и “Каскадьорът”. Всеки от тези амбициозни проекти се е представил изключително слабо на боксофиса. 
Само последните два филма от изброените са загубили приблизително 300 милиона долара, което навежда на мисълта, че Гослинг най-добре вирее на романтична територия. Поне що се отнася до пари. Снимка: Getty Images
Райън Гослинг

Ако извадим култовите му роли в романтичните драми и комедии, Райън Гослинг също не е особено доходоносен актьор. Нито лицето, нито името му са успели да доведат достатъчно хора в киносалоните с филми като “Първият човек” на Деймиън Шазел, комедията “Любезни пичове”, продължението “Блейд Рънър 2049” и “Каскадьорът”. Всеки от тези амбициозни проекти се е представил изключително слабо на боксофиса.

Само последните два филма от изброените са загубили приблизително 300 милиона долара, което навежда на мисълта, че Гослинг най-добре вирее на романтична територия. Поне що се отнася до пари.
Бен Афлек 
И Бен Афлек е получавал втори, че и трети шанс да влезе в главна роля на високобюджетна продукция, след като негов филм е излязъл на минус. В биографията на актьора стоят няколко слабо представили се заглавия, сред които “Трудна свалка”, “Кариеристът” и “Последният дуел”, но въпреки това Афлек е печелил доверието на големи продукции, като дори се нареди сред легендите на Холивуд, обличали костюма на Батман. Снимка: Getty Images
Бен Афлек

И Бен Афлек е получавал втори, че и трети шанс да влезе в главна роля на високобюджетна продукция, след като негов филм е излязъл на минус. В биографията на актьора стоят няколко слабо представили се заглавия, сред които “Трудна свалка”, “Кариеристът” и “Последният дуел”, но въпреки това Афлек е печелил доверието на големи продукции, като дори се нареди сред легендите на Холивуд, обличали костюма на Батман.
Чанинг Тейтъм
Тейтъм влезе в киното с потенциал за касова звезда, тъй като първите му филми – „Професия: Стриптизьор“ и „В ритъма на танца“ – събираха тълпи от почитателки в салоните. Но този му успех сред жените не продължи дълго.
Релефното тяло на актьора не успя да донесе печалби на заглавия като „Покажи ми Луната“, „Мигни два пъти“ и „Професия: Стриптизьор 3“, а участието му в научнофантастичния филм „Пътят на Юпитер“ ще се запомни предимно с грандиозната загуба за продукцията от над 120 милиона долара.
Въпреки тази история Тейтъм без проблем намира място в скъпи продукции и франчайзи, като следващата му поява ще бъде в Avengers: Doomsday. Снимка: Getty Images
Чанинг Тейтъм

Тейтъм влезе в киното с потенциал за касова звезда, тъй като първите му филми – „Професия: Стриптизьор“ и „В ритъма на танца“ – събираха тълпи от почитателки в салоните. Но този му успех сред жените не продължи дълго.

Релефното тяло на актьора не успя да донесе печалби на заглавия като „Покажи ми Луната“, „Мигни два пъти“ и „Професия: Стриптизьор 3“, а участието му в научнофантастичния филм „Пътят на Юпитер“ ще се запомни предимно с грандиозната загуба за продукцията от над 120 милиона долара.

Въпреки тази история Тейтъм без проблем намира място в скъпи продукции и франчайзи, като следващата му поява ще бъде в Avengers: Doomsday.
Райън Рейнолдс
Преди да облече костюма на Дедпул, Рейнолдс записа два касови провала — в комиксовата адаптация „Зеленият фенер“ и в научната фантастика „Без/смъртен“. По-голямата от двете катастрофи е „Зеленият фенер“, който загуби близо 100 милиона долара.
Но това не попречи на Fox да му гласуват доверие през 2016 г. и да му дадат шанс да се превърне в един от ключовите герои на Marvel, постигайки в крайна сметка и голям касов успех. Снимка: Getty Images
Райън Рейнолдс

Преди да облече костюма на Дедпул, Рейнолдс записа два касови провала — в комиксовата адаптация „Зеленият фенер“ и в научната фантастика „Без/смъртен“. По-голямата от двете катастрофи е „Зеленият фенер“, който загуби близо 100 милиона долара.

Но това не попречи на Fox да му гласуват доверие през 2016 г. и да му дадат шанс да се превърне в един от ключовите герои на Marvel, постигайки в крайна сметка и голям касов успех.

Наскоро Чарлийз Терон се оплака от пореден двоен стандарт в Холивуд, за който според нея рядко се говори.

Звездата твърди, че ако актриса се провали в боксофиса с високобюджетно заглавие, шансът ѝ да получи следваща роля в голям проект е почти минимален. За мъжете обаче това не важи.

Независимо колко от филмите им се сблъскват с безразличието на публиката, мъжете актьори в Холивуд продължават да получават възможности в амбициозни продукции.

Проверихме и се оказа, че Терон до известна степен е права.

Докато актриси като Дакота Джонсън и Аня Тейлър-Джой вече не се спрягат около големите франчайзи заради финансовите провали на филмите им - "Мадам Уеб" при Джонсън и "Фюриоза: Сагата за Лудия Макс" при Тейлър-Джой - подобно отношение към колегите им мъже не се наблюдава.

Събрахме списък с имена на актьори, които не успяха да провокират очаквания интерес и не донесоха планираните приходи на филмите си, но въпреки това продължават да бъдат търсени, да им се гласува доверие и да получават щедри хонорари.

Кои са тези актьори - вижте в галерията горе.

••• Най-големите касови провали за изминалата година вижте тук: 

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.

Най-четените