Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Часът на истината за Франсис Форд Копола: Опитва ли се "будният" Холивуд да убие последния му филм

Режисьорът споделя хопотезите си в ново интервю Снимка: Getty Images
Режисьорът споделя хопотезите си в ново интервю

"Мегалополис" трябваше да е грандиозното завръщане на Франсис Форд Копола в киното, но седмици преди големия дебют на филма му, режисьорът се чувства като фазан насред ловния сезон.

Отвсякъде се изсипват критики и обвинения по него.

Тръгна се от новините, че целият дизайнерски екип е напуснал продукцията заради разногласия с Копола, продължи се с унищожителни рецензии след премиерата на "Мегалополис" на фестивала в Кан и обвинения, че режисьорът е целувал млади статистки на снимачната площадка.

А завършекът на цялата стихия дойде с втория трейлър на филма, който беше пълен с фалшиви цитати от филмови критици.

Заради невъобразимия гаф с неправилното цитиране маркетинг консултантът на лентата Еди Еган бе уволнен на бърза ръка, но не и преди да признае, че грешката е допусната от изкуствен интелект (ИИ).

Трейлъра на "Мегалополис" гледайте тук:

Отстрани изглежда, че сякаш над "Мегалополис" тегне някакво проклятие. Но ако попитате лично режисьора, той ще ви каже, че в очернянето на филма няма нищо случайно.

Копола се съмнява, че изваждането на негативните подробности от последния му проект е целенасочена кампания.

"Истината е, че всички се ровят за някаква мръсотия. Младите жени, които целунах по бузата на новогодишната сцена [на "Мегалополис"], бяха жени, които познавах. Но вижте кога излезе тази статия, точно преди премиерата на филма в Кан. Те просто се опитват да навредят на филма ми", споделя режисьорът в интервю за The Rolling Stones.

Копола има какво да каже и за материала на The Hollywood Reporter, който излезе с новината, че целият дизайнерски екип на "Мегалополис" го е напуснал.

Звездата твърди, че е влязъл в конфликт с един човек от творческия състав, а когато е поискал да го уволни, останалите му колеги са заявили, че ще напуснат заедно с него.

Така Копола е стигнал до решението да се прости с всички дизайнери, но никой не е поискал да чуе неговата версия за събитията.

Режисьорът има и теория за причината, която доведе до негативния шум около предстоящата му лента. Той вярва, че филмът му не спазва принципите на съвременния Холивуд и заради това индустрията прави опити да го задуши.

"Това, което не исках да правя, е да създавам някаква "будна" холивудска продукция, която чете лекции на зрителите. Актьорският състав включва хора, които са били "отменени" в един или друг момент. Има хора, които са архиконсервативни, и други, които са изключително политически прогресивни", уточнява Копола.

С избора си обаче режисьорът осъзнава, че не играе по съвременните киноправила.

Положителната страна на настоящата ситуация е, че не за първи път Копола е в позицията на аутсайдер.

Познава чувството да е низвергнат още от "Кръстникът", когато филмовото студио Paramount Pictures не е вярвало на визията му, а след успеха на гангстерската сага брат му Огъст Флойд Копола спира да говори с него.

Двамата не са си разменяли и дума до деня на смъртта на Огъст, който също е мечтаел да пробие в киното.

"Имах прекрасен по-голям брат, пет години по-голям от мен. [...] Той е бащата на Никълъс Кейдж. Той беше прекрасен човек и обичаше филмите. Но когато излезе "Кръстникът" и изведнъж всички започнаха да говорят за Франсис Форд Копола, той вече не можеше да бъде Огъст Флойд Копола, защото изглеждаше, че ме копира, а всъщност аз копирах него", споделя режисьорът.

След "Кръстникът" връзката между братята така и не се възстановява, като търканията им стигали дотам Огъст да забрани на сина си Никълъс Кейдж да гледа филмите на чичо си.

Франсис Форд Копола обаче успява да се превърне в стожера на семейството, родило безброй творци.

И макар че е на 85 г. не планира да се пенсионира след излизането на "Мегалополис".

"В момента работя по два потенциални проекта. Единият е историята на съпругата ми, който искам да снимам в Англия. [...] А другият се нарича Distant Vision и е история за три поколения на италиано-американска фамилия като моята. Ще ги финансирам с парите, които направя от "Мегалополис". Не искам още да се отказвам. Затова ще хвърля зара за пореден път и ще се надявам на късмета", заявява режисьорът.



 

Най-четените