В средата на 80-те години на миналия век един дребен и дебел италианец, казващ се Сони Вакаро, успява да убеди Nike, че в Северна Каролина има момче, което може да лети.
Фил Найт, бивш лекоатлет и съосновател на Nike, заедно с Вакрао се среща със семейство Джордан. И предлага невиждана до този момент в историята на баскетбола оферта – 2,5 млн. долара, целия бюджет на компанията, и 25% от цента на всяка продадена обувка.
Майката на Ем Джей одобрява, а налудничавият проект издигна Nike до нови висоти, правил Майкъл Джордан милионер, „Air Jordan” става митична линия, а самият Майкъл година по-късно е включен в 100-те най-влиятелни личности в спорта.
Наистина вдъхновяваща история, която обаче съвсем не значи, че всяка изработена за баскетбол маратонка, носена от звезда, гарантира неизмерими печалби.
Напротив, Air Jordan е по-скоро изключение от правилото. Легенда.
Случаите на провали са много през годините, като някои от тях са направо фрапантни. Големият въпрос е как може да се инвестира в нещо толкова грозно?
Защото, както ще видите и в класацията, не е нужно да си гений, за да разбереш, че даден продукт няма никакъв шанс да се хареса и по-скоро ще е повод за подигравка.
Получава се ситуация като в приказката „Новите дрехи на царя“, само че всички виждат, че маратонката е грозна, но никой не смее да надигне глава. Баскетболната звезда има договор и си го изпълнява, а феновете първоначално се насилват да харесат обувката, мислейки, че не са в час с тенденциите и не разбират концепцията.
Не минава обаче много време преди първият смелчага да каже, че новите баскетболни маратонки на звездата в отбора не струват. Царят е гол, а баскетболистът е бос!
В галерията може да видите топ 10 на най-грозните баскетболни маратонки