На 9 май в Sofia Event Center ще се проведе тазгодишният "Форум на комуникационната индустрия", който този път е със слогана "Глобални посоки - локален фокус". Целта е да се направи обзор на рекламния пазар от бизнес гледна точка и глобалните трендове да бъдат разгледани в местен контекст.
Форумът ще е еднодневен и ще има три тематични панела.
В тях ще вземат участие мениджъри на големи медийни групи и рекламодатели, водещи маркетингови изследователи, както и международни лектори.
Те ще коментират рекламния бизнес и ще дадат прогнозите си за развитието и трансформацията му през 2018-а и ще анализират потребителското поведение в дигиталния свят.
Събитието ще започне с годишен обзор на сектора от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА), който ще бъде представен от София Пенева - председател на Управителния съвет на асоциацията. Тя ще покаже данни на БАКА за инвестициите в различните типове медии за 2017-а и 2018-а.
По време на отворения панел ще се дискутират глобалнит тенденции и локалните предизвикателства пред рекламния бизнес.
Сред представителите на някои от най-влиятелните компании в бранша ще бъдат изпълнителният директор на Nova Broadcasting Group Дидие Щосел, изпълнителният директор на bTV Media Group Флориан Скала и главният изпълнителен директор на Мтел Александър Димитров.
Модератор на дискусията е главният директор на Dnevnik.bg - Велислава Попова.
Панелът, който е посветен на бизнес трансформациите, ще бъде закрит от лекция на Лий Хобс, вицепрезидент Телевизия за Европа, Близък Изток и Африка на Дискавъри, който отговaря за унифицираната стратегия за 360-градусов мениджмънт на платените канали като Discovery Channel и TLC на 140 пазара.
Следващата част ще разгледа постоянно променящите се потребителски нагласи и ще бъде открита от експертът по социално поведение и основател на Apemanegement - Патрик ван Веен. По образование той е биолог, но има и специфичен подход при изследването на поведението на потребителите.
В своята презентация той прави интересна съпоставка с поведението на приматите и импулсите, които определят социалното им поведение.
Фокусът основно пада върху социалната промяна в потребителите. Модератор ще бъде Стелиана Колева - директор Обслужване на клиенти в reforma.
Участие ще вземат Марчела Абрашева, регионален директор за Югоизточн Европа на KANTAR TNS, Диньо Маджаров, директор Изследвания в Прагматика, Мирослава Геoргиева, търговски директор на GfK България.
Последната част на форума ще обърне внимание на тенденциите в дигиталната среда, които ще имат значение в страната за 2018-а. Модератор е Сибина Григорова - изпълнителен директор на Webcafe.
Как да оцелеем в медийната джунгла и колко струват данните в България ще обсъждат Любен Белов, партньор и основател на LAUNCHub, Емил Олованов, мениджър на Crimtan Bulgaria за Балканите, Кристин Стоянов, изпълнителен директор на Metric DS, Стефана Здравкова, директор на eMAG.bg.
Повече подробности за форума можете да научите и на forum2018.baca.bg