Фронтменът на U2 Боно поднесе извинения заради безпрецедентния безплатен албум на групата "Sound Of Innocence" в iTunes. 11-те нови парчета на ирландците бяха добавени автоматично в музикалната платформа на Applе, а новината дойде при официалното представяне на новия iPhone 6 в Купертино, Калифорния, където U2 участваха с живо изпълнение.
От 14 октомври "Sound Of Innocence" стана платен и се появи на стандартния музикален пазар. Преди това албумът бе предоставен за свободно ползване в 119 държави и около 500 000 потребители. „Там имаше капка мегаломания и жест на щедрост", обясни Боно.
Част от потребителите на iTunes, които не харесват U2, се оплакаха веднага, тъй като никой не ги е питал и нямаха възможнот да премахнат новото творчеството на култовата рок група. Затова Apple разработи специална опция с един клик, която да премахне "Sound Of Innocence" от индивидуалните предпочитания. Сега Боно коментира лаконично за тази „грубост": „Опа, съжалявам за това".
„За хората, които нямат интерес да ни следят, погледнете по следния начин - това са потта, кръвта и сълзите на едни ирландци, които се намират в спама на вашите пощенски кутии", написа фронтменът в официалния сайт на бандатата.
Той записа видеопослание, което пусна във Facebook. "Хрумна ми хубава идея, свързана с мъничко мегаломания, щедрост и самореклама и с опасенията, че тези песни, на които се посветихме през последните няколко години, може да не бъдат чути", казва Боно.
Aррle потвърди, че е платила за излизането на "Sound Of Innocence" в нейните музикални платформи, но не разкрива сумата на сделката, която със сигурност ще й даде голям плюс пред конкурентите. Съмненията са за около 100 милиона долара.
Идеята на технологичния гигант беше чисто маркетингова - партньорство с една от най-известните и значими музикални групи в цял свят, при това във време, когато продажбите на албуми намаляват все повече, а браншът е принуден да се бори с пиратството и предпочитанията на феновете да купуват отделни парчета.
През февруари U2 пуснаха и нов сингъл в iTunes -"Invisible", записан в сътрудничество с Product Red и Bank of America като част от анти-СПИН кампания. Един от основните спонсори на Product Red, благотворителната организация на Боно, е именно Apple.