Почти всеки има в биографията си някое работно място, което не го е изпълвало с ентусиазъм.
Това важи дори за най-големите рок и метъл музиканти, чийто житейски път често е изпълнен с перипетии по пътя към славата.
Мнозина от тях са свързвали двата края с труд на доста скромни работни места, нямащи нищо общо с тяхното призвание.
Днес ни е трудно да си представим звездите от големите сцени като работници във фабрика, чистачи, продавачи или дори гробари и стриптизьори.
Но срамна професия няма.
Повечето от бъдещите музикални икони са били наясно с мечтата си, но са се нуждаели от начален тласък, който не е дошъл лесно и без усилия.
Други са планирали изцяло различен професионален път, но за щастие са се насочили в правилната посока.
Днес е не просто любопитно, а и някак поучително да си припомним с колко странни и несъответстващи на имиджа им професии са се занимавали някои от любимците ни в музиката.
Ози Озбърн (Black Sabbath)

Принцът на мрака, който през тази година почина след легендарен бенефисен концерт, изкарва прехраната си на няколко места преди бума на Black Sabbath.
Може би най-странната му работа е в кланица, където неговата задача е да разрязва труповете на кравите.
Самият Ози разказва за това в автобиографията си.
Като тийнейджър работи също в автомобилен завод, има периоди и като строителен работник и водопроводчик.
А обвинение за кражба в магазин за дрехи води до това бъдещата легенда да прекара няколко седмици в затвора.
Крис Корнел (Soundgarden, Audioslave)

Преди да сформира Soundgarden, Корнел изкарва години в компания за морски храни и се занимава с обработване на рибата.
"Работата ми беше да избърша слузта и да отделя и изхвърля вътрешностите на рибата", разказва великият певец.
"Смятам, че продавахме най-добрата морска храна на едро в града", хвали се Корнел, който впоследствие се превръща в една от иконите на гръндж движението и в един от най-разпознаваемите гласове на рока.
Кърт Кобейн (Nirvana)

Басистът на Nirvana Крист Новоселич разкрива в документалния филм Montage of Heck, че Кобейн работи като чистач, когато двамата се запознават.
"Но винаги се занимаваше с някакво изкуство, обикновено рисуваше нещо. Никога не спираше да действа, имаше нужда да се изразява и просто това извираше от него", обяснява Новоселич за знаковия фронтмен.
Кърт изкарва доста проблемно детство и дори за известен период е бездомен, но неизменно запазва креативната си искра.
Тони Айоми (Black Sabbath)

Работата на китариста преди Black Sabbath всъщност оказва огромно влияние върху уникалното му звучене и върху цялостния звук на хеви метъла.
Айоми работи във фабрика за ламарина и там при инцидент е отрязан върхът на два от пръстите на дясната му ръка.
Налага му се да настрои по-ниско своята китара, за да е по-удобна за свирене, и това води до дълбоко звучащите тежки рифове, които полагат основата на метъл жанра.
Кори Тейлър (Slipknot)

Детството на бъдещата музикална звезда е хаотично и Кори работи известно време в строителството.
Но любимата му работа е тази на продавач в порно магазин.
Именно там фронтменът пише текстовете за легендарния първи албум на Slipknot.
Фред Дърст (Limp Bizkit)

Лудият вокалист на Limp Bizkit проявява забележителен талант като татуист и рисува татуировки в няколко различни студиа в средата на 90-те.
Американецът рисува и графити, а известно време работи и като озеленител, преди да основе една от най-значимите ню метъл формации.
Том Морело (Rage Against the Machine, Audioslave)

Иновативният китарист завършва Харвард, но когато впоследствие се мести в Лос Анджелис, минава през труден финансов период.
"Буквално гладувах, така че се наложи да върша черна работа и в един период даже бях екзотичен танцьор. Викаха ме по момински партита и оставах само по боксерки", разказва Морело пред NME.
"С тази работа можеш да изкараш прилични пари - а човек прави, каквото се налага", въздъхва той.
Нудълс (The Offspring)

Интересното при Нудълс е, че той е чистач в училище и продължава да работи дори когато The Offspring започват да трупат известност.
"Останах да работя там, когато с групата се изстреляхме нагоре, защото бях обещал на шефа си, че няма да напусна преди края на учебната година", спомня си китаристът.
"Познавах една от ученичките в гимназията, която ме виждаше сутрин и казваше "Човек, какво правиш? Гледах те по MTV!".
Джо Стръмър (The Clash)

Фронтменът на прочутите пънкари от The Clash определено има интересна съдба.
Най-изненадващата му работа преди появата на групата е като гробар в Нюпорт.
"Той се мислеше за по-силен, отколкото беше. Всъщност беше безполезен като гробар, за съжаление", твърди бившият му съквартирант Ричард Фрейм.
"Нямаше достатъчно сила да копае гробове и накрая го уволниха, когато го намериха заспал в един гроб".
Перипетиите не спират Стръмър да се превърне в много влиятелна фигура за пънка и алтърнатив рока.
Кортни Лав (Hole)

Дните на Кортни Лав като стриптизьорка в Лос Анджелис са от голямо значение.
Те помагат на певицата да финансира буса и музикалното оборудване, които бандата ѝ Hole използва в началния си период на развитие.
Лав работи и други интересни професии, включително като диджей в гей дискотека.
По-късно бракът ѝ с Кърт Кобейн в крайна сметка засенчва нейната собствена музикална кариера.