Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Снуп Дог, който има IQ 147 и храни Америка със зърнена закуска и микс за палачинки

Бизнес империята на рапъра се разширява Снимка: Getty Images
Бизнес империята на рапъра се разширява

Слуховете за нечовешки високия коефициент на интелигентност на рапъра Снуп Дог никога не са били категорично потвърдени, или отречени.

Самият той обяви с пост в Instagram, че IQ-то му е 147, което е "екстремно високо" и подобно ниво говори за гениалност. Обичайният коефициент на интелигентност на огромната част от хората е между 85 и 115. Малка част имат IQ над 130, а резултатът на Снуп Дог го праща в изключително елитната компания на единици.

Моментално се появиха фенове, които се усъмниха в резултата, други го приеха за напълно чиста монета.

Едни смятат, че Снуп едва ли е правил истински, сертифициран тест, други напомнят изключителните му умения в рапирането - той изригва огън и е в състояние да израпира по 10 думи в секунда, всяка от които добре подбрана, без повторения, без репетиции, с рима и смисъл. За това си трябва и IQ.

Трети пък припомнят колко разностранен е Снуп Дог. Той се е пробвал и в реге и кънтри, има куп участия във филми, сериали и телевизионни програми, както и все по-разрастващ се бизнес - нещо, за което освен подходящите договори с подходящите хора се иска и акъл.

Освен това Снуп е с момичето си от гимназията и до днес, което също казва немалко. Рапърът, чието истинско име е Калвин Бродъс, е женен за Шанте Бродъс, с която имат три деца. 

За да излиза със съученичката си от политехническата гимназия, Калвин е трябвало да иска одобрението на майка ѝ. "Трябваше да излизам с нея 4 месеца преди да мога да я целуна, да ѝ се обаждам по телефона и да пиша любовни писма", спомня си пред 2018 г. Снуп пред Vlad TV.

Снимка: Getty Images

Днес Шанте е и мениджър на съпруга си и се грижи за всички негови бизнес начинания, включително и музикалните. "Не мисля, че той би могъл да се справя с всичко това без мен, ако трябва да съм честна. Прекалено много е", обяснява Шанте.

Да, до всеки велик мъж стои една жена, а тази на Снуп има все повече работа. Империята на рапъра се разраства.

Страничният бизнес покрай славата е нещо обичайно за известните, в света на рапа дори има далеч по-успели от Снуп Дог - преди антисемитските си изцепки Кание Уест беше милиардер и имаше бизнеса си за дрехи и обувки, а Джей Зи прави шампанско и коняк и инвестира в рисков капитал.

Снуп Дог обаче се е устремил към далеч по-народна ниша - той продава зърнена закуска, смес за палачинки и джин.

Издал е готварска книга и има шоу с Марта Стюарт. Естествено, човекът, известен с това, че пуши по 80 джойнта на ден, има и компания за продукти с марихуана, включително и линия за закуски с трева.

Тази година Снуп Дог пусна на пазара своята зърнена закуска, наречена Snoop Loopz, част от неговия бранд Broadus Foods. Тя се нарича "Официалната зърнена закуска на Снуп Дог" и представлява огромна кутия с царевични кръгчета във всевъзможни цветове.

Зърнената закуска има талисман, който, естествено, е куче - сибирско хъски на име Капитан Ейс, който е "Кобе на баскетбола" в Страната на кучетата и лови шпиони със своя отбор, в който има полярна мечка и още няколко песа.

Може да звучи нелепо, но това е начинът, по който се маркетират повечето зърнени закуски, а Снуп не пропуска и друга важна част - процент от приходите от Snoop Loopz отиват за подпомагане на благотворителни организации за бездомни хора.

Същата кауза подпомагат и други храни на бранда на Снуп Дог - отново класически американски непретенциозни закуски като смес за палачинки, кленов сироп, овесени ядки и царевична каша, този път наречени Momma Snoop.

Марката е основана в памет на майката на Снуп - Бевърли Тейт, която почина преди година.

Това обяснява и присъствието на цитат от Евангелието на Йоан на сайта на Momma Snoop: "Аз съм хлябът на живота; който дойде при Мене, никога няма да огладнее, и който вярва в Мене, никога няма да ожаднее".

Снуп Дог е известен и с множеството каузи, които подпомага. Освен на бездомните, той е основател и на Snoop Youth Football League, която насърчава деца да се занимават с футбол и където той лично е бил треньор. Активист е за правата на животните и против оръжията и на всеки Ден на благодарността раздава пуйки на хора, които не могат да си купят сами.

Виж, джинът на човека, написал хита Jin and juice - Indoggo, върви с аромат на ягоди и рецепти за коктейли и без молитви. Розето с неговото име пък е част от линия на австралийска винарна, наречена 19 Crimes.

Снимка: Getty Images

Това далеч не е всичко. В началото на годината "Билборд" съобщи, че рапърът е регистрирал в Патентното ведомство на САЩ марката Snoop Doggs, която - според плановете - трябва да продава хотдог и други видове наденички.

Това начинание се чака с особен интерес заради фурора, който предизвика преди години изпълнителят в шоуто на Джими Кимел. Снуп Дог трябваше да познае по кадри от фабрика коя е храната, която се приготвя, мина през предположения като зърнена закуска, сирене и шоколад с промяната в текстурата на сместа, и когато установи, че са кренвирши, обяви, че повече няма да хапне и един.

Затова и е интересно как ще се произвеждат неговите и какви ще са.

Интересът на Снуп Дог обаче не е само към евтини, масови храни, любими на Америка.

Пред "Мирър" хип-хоп иконата обяви, че е говорил с "моя човек Гордън да отворим заедно ресторант", имайки предвид Гордън Рамзи, който е известен точно със сервиране на хотдог в ресторантите си със звезди Мишлен.

Това съвсем не е толкова учудващо - Снуп Дог е известен с приятелството си с лайфстайл иконата Марта Стюарт, една леко неочаквана комбинация. Двамата имаха общо предаване по VH1, а рапърът издаде и кулинарна книга, в която участие има и Марта Стюарт.

За да не остава назад от колегите си рапъри бизнесмени, Снуп има и магазин за дрехи в Калифорния, а плановете са за още един, в който да има всичко - спортни стоки, музика, кино и какво ли още не.

Човекът определено е умен, дори и да няма IQ 147.

 

Най-четените