Бин Ладен лице на British Airways?

Моментът очевидно не е подходящ за която и да било фирма да има думата „British" в названието си. След пословичните вече несполуки на бившия гигант, някога известен като British Petroleum, сега и British Airways привлече негативно внимание благодарение на снимка, рекламираща новата мобилна система за бординг пас на авиокомпанията.

Причината е много проста - на снимката е бордовата карта не на кого да е, а на най-търсения мъж в света Осама бин Ладен. При това експертите се кълнат, че фотографията е автентична и британският въздушен превозвач действително е предложил услугите си на лидера на Ал Кайда.

Снимката се появи в списание LHR News, което се разпространява безплатно на летище „Хийтроу". Тя илюстрира статия за предимствата на новата система, която позволява на собствениците на разрешителни да принтират бордовите си пасове от дигитални устройства дори по време на самия полет.

Фотографираната карта е на името Бин Ладен/Осама и е показана на дисплея на iPhone (явно покритието на AT&T в пещерите на Пакистан е по-добро от очакваното).

Най-забележителното е, че пасажерът Бин Ладен има номер на редовен клиент на авиолиниите и ще лети в първа класа на 26 октомври 2010 г. Туристическият сайт Gadling.com шеговито коментира, че „познавайки гениите от антитерористичните организации, на 26 октомври силите на реда ще напъплят по летищата, за да пипнат Бин Ладен, а в това време терористите ще се активизират в истинските горещи точки на света".

Как се е случило? Говорителката на British Airways заяви пред репортера на ABC News Скот Майъровиц, че „е допусната грешка в изданието и все още се разследва как е станало". Гафът може да е резултат от лоша шега, излязла от контрол. Дори се носят слухове, че е дело на недоволен служител.

В момента British Airways води съдебен спор с екипажите, обслужващи полетите, чиято стачка остави хиляди пътници на летищата в един от най-натоварените сезони на годината. В резултат на спора компанията е отчела загуби от близо 150 милиона долара.

Прокрадват се обаче и слухове, че съвсем не става дума за гаф, а за гениален рекламен трик. Въпреки енергичните изявления на British Airways, че никоя авиокомпания не би искала да свързват името й с това на Бин Ладен, мотото, че „няма лоша реклама" може за пореден път да се потвърди в този случай.

Все пак, ако се замислим логично, нима има по-безопасна авиокомпания от тази, с която лети самият Осама?

Новините

Най-четените