Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Сеул слага вечерен час за web игри за деца под 18 години

За малко това геймърче се е отделило от компютъра... Снимка: Getty Images
За малко това геймърче се е отделило от компютъра...

Южна Корея разпореди на операторите на трите най-популярни корейски онлайн игри да блокират достъпа за през нощта за потребители под 18-годишна възраст. Вечерният час е реакция на случая от миналия месец, когато млада двойка е оставила бебето си да умре от глад, докато е била заета с отглеждането на виртуално дете в онлайн игра. Трагедията предизвика масов шок в страната и провокира призиви за предпазни мерки срещу пристрастяването към Интернет.

Игрите са голям бизнес в Корея, като около 30 процента от населението редовно играе онлайн игри на пазарни лидери като NCSoft и Nexon, които заедно държат почти една четвърт от глобалния пазар. Националният пазар на игри в Южна Корея се оценява на около $2.4 млрд., като износът е за повече от $1 млрд.

Корейското културно министерство разпореди във вторник на операторите на игрите MapleStory, Mabinogi и Nexus: The Kingdom of the Winds до септември да блокират достъпа от потребители под 18 години между полунощ и 8 часа сутринта. По-късно към списъка ще бъдат добавени и други игри.

"Напълно приемаме потенциала на геймърската индустрия като начин за растеж на икономиката, но смятаме, че контрамерки срещу прекомерното излагане на въздействието на игрите ще бъде решаващо за стабилизирането на геймърската индустрия," заявиха от културното министерство.

Голяма част от успеха на инициативата зависи от това дали потребителите, които по закон трябва да дават номера на социалната си осигуровка, могат реално да бъдат възпряни от това да се снабдят незаконно със самоличност на възрастни. Мерките няма да засегнат игрите, базирани извън Южна Корея.

В повечето случаи компютърните игри се играят у дома, или в мрачните "PC зали" в Южна Корея, които работят денонощно. Психолозите се боят, че около 10 процента от децата в училищна възраст в четвъртата по големина икономика в Азия са показали някои клинични симптоми на пристрастеност, дезориентираност, депресия или гняв, когато им бъде отказана възможността да играят.

Неколкостотин южнокорейци са станали професионални геймъри и имат многобройни почитатели заради способносттта си да взривяват космически кораби и да убиват дракони. Геймърски турнири привличат тълпи от зрители, които прегракват от викове.

Корейското културно министерство също така иска от фирмите да вземат доброволно мерки за ограничаване на прекомерната игра сред възрастните. Няколко корейски фирми вече са правили експеримент с еквивалент на лепенката за пушачи, като използват софтуер, помагащ на пристрастените да определят колко време прекарват онлайн. 

 

Най-четените