Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

ГЕРБ отменя поправката "Лим", Б.Б. нареди да се върне

Транспортният министър Александър Цветков обясни искането да отпадне поправката "Лим" с това, че уж текстът се дублирал и в други закони... Снимка: БГНЕС
Транспортният министър Александър Цветков обясни искането да отпадне поправката "Лим" с това, че уж текстът се дублирал и в други закони...

Само за минути премиерът Бойко Борисов пресече нездравите лобистки интереси, както сам ги нарече, допуснали да се върнат в бизнеса стари автобуси за превоз на деца. 

ГЕРБ са приели лобистки текстове в Закона за автомобилните превози, с които отново се връщат в бизнеса фирмите със стари автобуси по на 20-30 години, предупредиха днес от Синята коалиция. Законопроектът е внесен от Министерския съвет по предложение на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщения.

Премиерът обаче съобщи, че е наредил законопроектът да се изтегли и да се запази сегашното положение. "Разбира се, че забраната остава...Това бих го нарекъл и саботаж към нас. Преодолели са някакви чиновници в транспортното министерство и така са наложили поправката! Виновните ще си ходят!", обяви Борисов.

Завръзката

Депутатът от Синята коалиция Иван Иванов обясни днес как парламентарната транспортна комисия е приела да отпаднат в Закона за автомобилните превози изисквания към автобусите, извършващи превоз на организирани групи деца.

На заседанието на комисията депутатите на ГЕРБ приели поправка в закона, с която отпада изискването тези автобуси да имат издадено удостоверение за категоризация по системата за международна класификация на автобусите за туризъм на Международния съюз по автомобилен транспорт.

Промяната, известна като поправката "Лим", беше приета след трагедията на 4 април 2004 г., когато 12 деца загинаха в река Лим, след като автобусът, с който се връщаха от екскурзия се оказа неизправен и е шофирал през нощта.

Затова и специална анкетна комисия в НС излезе с препоръки, след които бе приет текст, според който такива превози на деца или ученици могат да се извършват само в светлата част на денонощието и с автобуси, за които има издадени удостоверения за категоризация.

Така бяха наложени строги ограничения върху извършването на екскурзии с деца, които биха били поставени в риск, ако пътуват с 20-30-годишни автобуси.

Десните към ГЕРБ: Не си играйте с огъня!

"За голямо съжаление, явно под силен лобистки натиск, ГЕРБ прие текст на първо гласуване, с който се премахват тези изисквания, които се предявяват към автобусите, извършващи организирани екскурзии за деца", каза Иванов.

Той съобщи, че Синята коалиция ще предложи поправка между първо и второ четене на законопроекта, с която да спре текста.

Депутатът Ваньо Шарков призова колегите си от ГЕРБ "да не си играят с огъня". "Има незараснали рани. Има белези, които още стоят, и призовавам колегите от ГЕРБ да спрат този гнусен лобизъм, защото преди дни заедно с родителите на загиналите деца бяхме на мястото на трагедията при река Лим. Нищо там не е забравено", каза Шарков и показа снимка от трагичния инцидент.

Транспортният министър: Не, не държа поправката да остане!

Според транспортния министър Александър Цветков не можело да се говори за лобизъм. "Предложението беше този текст да се отмени, но това може да бъде дискутирано допълнително и да бъде възстановен, ако се прецени, че е необходимо". Той заяви, че изискване за категоризация няма отношение към безопасността на превозите, а по-скоро към комфорта.

Според него основните изисквания за категоризацията се съдържат и в други законодателни актове. "Това са изискванията за техническото състояние, за наличие на технически параметри на автобусите и прочие", обясни Цветков.

"Разбира се, че не държа на този текст. Тъй като ще се стремим да няма дублиране на такива текстове в различни закони, затова е предложено да бъде извадено от този закон. Но аз в никакъв случай не държа тази поправка да остане. Така че съм склонен да я преразгледаме и да възстановим този текст в закона", каза той. По думите му категоризацията се извършва без да се прави технически преглед на автобуса.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените