Нова срамотия с логото

Investor.bg разкри нова срамотия с логото, което би трябвало да ни популяризира като туристически бранд, но стана извор единствено на скандали с появата си. Сегашният идва покрай невъобразимата прилика на нашето лого с това на Киргизстан. Толкова голяма, че е по-скоро stolen from, отколкото inspired by.

За него и неизвестно как създадения бранд са платени 1.4 милиона лева по ОП "Регионално развитие", а обществената поръчка за спечелването им беше обявена и спечелена в рамките на 1 месец от консорциума "Обединение за бранд България", в който влизат слабо познати имена.

Онлайн изданието е попаднало на аналогично графично изображение на емблемата на туризма на Киргизстан. Логото на туристическия продукт на азиатската държава е било представено официално през септември 2012 г. - само 4 месеца преди представянето на родния ни бранд, чиято изработка беше именно в периода август-ноември м.г.

Според информацията, която откриваме на сайта www. time.kg, идеята е изображението да вплита основните за Киргизстан усещания и мотиви, които са изключително сходни до родния логотип - слънце, планини, море, пясък и други.

Освен това изпълнителят на проекта за бранд "Киргизстан" също е направил няколко подлога, които да отразяват различните видове туризъм в страната, подобно на идеята на МИЕТ, която трябваше да бъде уникална по рода си.

Самото изграждане на Киргизстанската емблема на туризма е струвала на правителството 543 евро.

"Не мога да бъда художник, ако подкрепя този кич с новото лого на България. Това лого е просто примитивно. То е обида за държавата". Това беше оценката на министъра на културата Вежди Рашидов за странното изображение. Ние имаме толкова уникални паметници и да пусне лого, което прилича на панагюрски яйца със салата е срамота, добави той.

Вместо проверка на това за какво са били похарчените парите обаче, в момента Министерството на икономиката, енергетиката и туризма, което е възложител и е избрало консорциума, ще възложи някаква доработка на кичозното изпълнение с цел то да бъде ремонтирано.

Не е ясно дали за това отново ще бъдат платени някакви пари.

#4 MacAllister 12.02.2013 в 16:32:31

Митко, има си вътрешно "море", за коетоможе да прочетеш тук: http://en.wikipedia.org/wiki/Issyk_Kul Името му значи топлото езеро и е доста голямо - с площ над 6000 кв.км., което е например колкото две от нашите средно-големи области (окръга по старому). Солено ежеро е и е заобиколено от планини със заснежени върхове - един вид уникално езеро, доста популярно в миналото и сега добиващо все по-голяма популярност. Имате си гугъл и уикипедия, поне тях четете преди да говорите, става ли?

#6 Зелен Бетон 12.02.2013 в 17:10:15

Всички критики срещу новото лого на България могат да бъдат сведени до две неща: ако са от непрофесионалисти – как може за една картинка да се дадат толкова пари; ако са от професионалисти – защо не дадоха парите на нас. Тъпичко. Иначе българинът, освен че разбира масово от политика и футбол, явно се смята за разбирач и в графичния дизайн. Ми да, колко му е, да нацапотиш там някаква шарения... Интересното е, че въпреки тази изострена естетическа сетивност на общественото мнение, не съм чул досега някой да се възмути от невъобразимия кич в логата на поне половината от българските фирми и организации. Но друго си е, като има обща цел за оплюване. Солидарността е приятно усещане. Сега ако вземат да ги накарат и да върнат парите – ух, че кеф!...

#7 lele male 12.02.2013 в 17:42:12

"...Министерството на икономиката, енергетиката и туризма, което е възложител и е избрало консорциума, ще ВЪЗЛОЖИ някаква доработка на кичозното изпълнение с цел то да бъде ремонтирано." Айде още една обществена поръчка и къмто половин милион и за ремонта...

#8 momakat 12.02.2013 в 18:00:38

@Stanimir Popov Г-н Попов, вие наистина сте от онези хора тип льольо, жмульо, шушляк, дето много знаят и разбират, но не носят глава на раменете си. Няма да изпадам в подробности, но ще кажа още веднъж, че разработването на СТРАТЕГИЯТА, а не самото лого струва 1.4 млн. или там колкото се пише. А това, че има много хора като вас, които са толкова лесни за манипулиране е толкова, толкова жалко!!! ФОСТАТА вам прост г-н Попов ;) Наистина ви съжалявам и ми е мъчно за вас!

#9 Ben Dover 12.02.2013 в 18:00:59

Малии,всеки ден нова простотия.В Булгаристана стана забавно.Мислех си набивам камшика ма ше остана до изборите се позабавлявам.Току виж станала гражданска война.Ихууууу

#10 Vankata_820 12.02.2013 в 18:08:03

Т'ва нашето лого, прилича на прежълтяла яйцеклетка, та за толкова пари, не знам какво са му правили?! Киргизстанското, определено е по-симпатично, не задълбава в материята!

#11 momakat 12.02.2013 в 18:08:26

Трябва да се притеснявате, че имаме такъв министър на културата, който така сладко цитирате, а не колко струва логото. Министър еничар струва на страната ни доста повече от 1.4млн. - http://www.vice.com/bg/read/vejdi-rashidov-huligan

#12 strawsPulledAtRandom 12.02.2013 в 18:20:28

Зелен Бетон, и аз бях на близко до твоето мнение, но преди да видя тази кражбица. В момента вече не тая и грам съмнение, че тези 1.4 млн са дадени на свои хора срещу едно голямо нищо. А момAкАт, който разправя, че тези пари били дадени за стратегия, а не за лого, се моля да е прав. И да не е преписана и стратегията, щото след това очевадно копи-пейст... без думи.

#13 mima 12.02.2013 в 18:28:46

Киргистанското е по-хубаво, поне да можеха да копират качествено българските автори.

#14 MacAllister 12.02.2013 в 18:34:58

Каква стратегия са измислили според тебе Зелени Бетоне? Някой да е чул нещо за нея, да я е срещнал някъде да се разхожда? Най-много да са изписали някакви измишльотини за това къде и как да се лепка ... абе, че не струва 1000 лева такава работа така е, ама и милион не може да струва. Защо мисля така ли? Ами щото обобщена стратегия за подобни рекламни подходи просто не може да се прилага - няма как "стратегическото" познание да се прекара през брънките на държавата и частните туристически организации та да фане декиш, където е нужна. Казано пък на прост български език номер дето струва толкова много, стува толкова щото няма кой да го разбере, а ако не го разбере и използва - кел файда от номера... Но какво знам аз? Дизайнерите са най-важното нещо на тоя свят - и Епъл стана високотехнологична компания от един дизайн в крайна сметка.

#15 MacAllister 12.02.2013 в 18:35:54

Абе момъко бледен, що току се опитвате да ни карате да се мразим? Веждите е пълно леке, но това няма нищо общо с етническата му принадлежност.

#16 vanko1 12.02.2013 в 22:28:09

momakat, ти, бате да не си чел стратегията, че така се бориш да защитиш тия рекламисти и пиарчета, дето са опапкали даже не 1.4 милиона, а цялата сума е 2 милиона евро, или се прайш на ударен, че от министерството се ошмулиха и дори двете пиарски интервюнца в дневник на създателите на тъпото лого увиснаха ще я ивидим и стратегията, що не я обясниха тогаз, да оправдаят кинтите, а иво маринов, зам.министърът се скри, сигурно от срам ще да е

#18 Doberman 13.02.2013 в 09:26:56

Най-страшното е, че не реагирах по ниякакъв начин. Преди щях да се ядосам, може би да изсмея, да констатирам "Басти, тия кви пари са хвърлили, а кво е излязло", а сега... нищо. Грам. Аз ли съм станал циничен, или тия правят толкова много гафове, че вече съм претръпнал?

#22 sarfios 13.02.2013 в 14:02:55

Krasi, Това което си написал ще ме е срам да си го помисля, какво остава да го направя публично достояние от първо лице... Трябва да те коронясаме за цар на сравненията...

#25 mwxood 14.02.2013 в 15:22:11

Според мен копирането не е добра идея, може разбира се дизайнера да търсе вдъхновения като преглежда творбите на другите, но не и да копира. Освен това проекта е доста сериозен и заслужава сериозно внимание .

Новините

Най-четените