Капитанът на Costa Concordia е направил безразсъдна маневра

Потъването на Costa Concordia е било причиненo от "човешка грешка", и "процедури, които не са били спазени", пише италианското издание Republica, цитирайки Пиер Луиджо Фоски, изпълнителният директор на компанията оператор на кораба. 

В понеделник броят на загиналите достигна 6 души, а на изчезналите - 15. Спасителните екипи все още издирват оцелели, но Repubblica коментира, че с влошаването на метеорологичните условия избледняват надеждите да се намерят още оцелели, а освен това корабът започва да се мести от първоначалната позиция, в която е бил заседнал, и може да потъне.

Капитанът на луксозния круизен кораб, претърпял крушение край бреговете на остров Джилио в областта Тоскана, е заподозрян в непредумишлено убийство и е задържан, но отрича да е направил нещо лошо.

„Говорим за една "безмилостна и безразсъдна маневра", каза главният прокурор на Гросето. По думите му са били изслушани стотици свидетели, включително членове на екипажа, туристи и спасителни работници на борда. Според показанията на някои свидетели, капитанът е приближил кораба до бреговете на острова като един вид "игра".

По всяка вероятност капитан Франческо Скетино е управлявал кораба прекалено близо до скалистия бряг и не е следвал инструкциите за действие при извънредни ситуации на компанията, твърди в изявление фирмата Costa Crociere.

"Маршрутът, който корабът е следвал, изглежда, е бил прекалено близо до брега, а решенията му за справяне със ситуацията не са били съобразени с процедурите на Costa Crociere, които следват международните стандарти", се казва още в изявлението на компанията.

Според главния прокурор плавателният съд е бил "в непосредствена близост до остров Джилио", но капитанът твърди, че скалите на са били отбелязани на картата. "Трябваше да имаме дълбока вода под нас. Бяхме на около 300 метра от скалите, не трябваше да се блъснем в нищо", каза Скетино пред италиански телевизионен канал. Освен това капитанът отхвърли обвиненията, че е напуснал кораба, преди евакуацията на пътниците да е приключила.

Costa Concordia беше смятан за гордостта на италианските корабостроителници Финкантиери, отбелязва Франс прес.

Корабът, който сега е почти под водата в залива на остров Джилио, е е най-големият, строен някога в Италия, дълъг колкото 3 футболни игрища. Мерките му са 290 метра дължина на 38 метра широчина.

Разполагаше със 17 мостика и палуби, от които 14 отворени за пасажерите. Екипажът наброяваше най-малко 1070 души.

Корабът можеше да побере до 3780 пътници. Пасажерите бяха разпределени в 1500 каюти, от които 505 с балкон към тях, плюс 70 луксозни апартамента.

Пътниците имаха на разположение 5 ресторанта, 13 тематични бара, 4 басейна, 5 джакузита, спортно игрище, джогинг пътека на открито, както и спа-център, простиращ се на площ от 6000 квадратни метра, на 2 етажа.

Корабът разполагаше още с театър на 3 етажа и библиотека, както и с казино и много бутици.

Корабът потъна в нощта на петък, 13 януари.

#1 Блуждаещ читател 17.01.2012 в 08:14:42

Потънал в ноща срещу петък 13ти. Бутилката с шампанско не се счупила при пускането на вода. Палав капитан с вкус към екстремни маневри. Готов сценарий за холивудски хорър...

#2 John Smith 17.01.2012 в 11:50:34

...и нова роля за Леонардо ди Каприо в Титаник 2...

Новините

Най-четените