Кристалина Георгиева - водач на листата на ГЕРБ?

Според слухове еврокомисарят Кристалина Герогиева ще бъде водач на листата на ГЕРБ за евроизборите, съобщи Нова телевизия.

Георгиева е българският еврокомисар в Европейската комисия, чийто ресор е международното сътрудничество, хуманитарна помощ и реакция при кризи. Кристалина Георгиева е обявена на 30 ноември 2010 г. за "Комисар на годината" и за "Европеец на годината" в годишните награди на електронното издание "Юръпиън войс" (European Voice)

Официално потвърждение засега няма.

"Нито Бойко Борисов, нито Цветан Цветанов ще водят листите на ГЕРБ за евроизборите", коментира по-рано във фейсбук лидерът на ГЕРБ.

От БСП посочват, че е твърде рано да се говори за водачи на листи. Това тепърва ще се решава с вътрешни номинации. Според твърдения на в. "Преса" лично лидерът на БСП и на европейските социалисти Сергей Станишев ще е начело на евродепутатската листа.

Двете партии окончателно ще решат водачите на листи на партийните си форуми през февруари. Европейската традиция е партийни лидери да не са водачи на листи за вота за Европейския парламент.

Във всички страни от ЕС изборите трябва да се проведат в периода от последната седмица на май. За България по всяка вероятност датата ще е 25 май.

Страната ни има право на 17 депутати в ЕП - един по-малко от сега, заради гласувано преразпределение между страните членки, основаващо се на база населението на съответните държави. Причината - новият член на общността Хърватия, както и изискванията на Лисабонския договор.

Така 12 държави, сред които и България, се разделиха с по един евродепутат - Австрия, Белгия, Хърватия, Чехия, Гърция, Унгария, Латвия, Литва, Португалия и Румъния. Гемания - с трима, тъй като Лисабонският договор намали максимума на представителство от една държава от 99 на 96 евродепутати.

Минималният брой евродепутати е шест. С такова представителство са Люксембург, Естония и Кипър и Малта.

В бъдещия ЕП ще има 751 депутати. Те ще  представляват общо 503 милиона европейци и територия над 4.2 млн. кв. км.

Информационната кампания, която вече започна, се провежда под мотото "Действай, съдействай, въздействай" и обхваща 28-те членки на съюза. Разходите за нея са общо 16 милиона евро.

"Ако я разделите на общия броя на избирателите, някъде по седем цента на човек излиза кампанията. По-голямата част от нея е качена в интернет. Неслучайно мотото на кампанията е "Този път е различно" и ние ще се стремим да покажем на избирателите кое е различното", коментира вчера Огнян Златев, ръководител на представителството на ЕК у нас.

Новините

Най-четените