Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Държавата няма да остане без железници

Транспортният министър Ивайло Московски: Не е възможно държавата да остане без железници... Снимка: Sofiaphotoagency
Транспортният министър Ивайло Московски: Не е възможно държавата да остане без железници...

БДЖ на практика е във фалит и отговорността за това е на предишните управляващи. В момента, в който някой от кредиторите се изиска заемите, БДЖ влиза в процедура по несъстоятелност. Това заяви пред bTV днес транспортният министър Ивайло Московски.

Той обаче подчерта, че не е възможно държавата да остане без железници. В най-лошия възможен случай ще се търсят механизми за учредяване на нова железопътна структура.

При наличието на 3-4 млрд. излишъци в бюджетите при предишните правителства, защо са задължили БДЖ да тегли кредити, като на всички е било ясно, че те няма как да ги върнат, попита Московски.

В момента дълговете на железниците, които надхвърлят 800 милиона лева, не се обслужват. Дори държавата да има пари, няма право да ги даде, защото това ще бъде държавна помощ, каза Московски. 

Той заяви, че правителството иска да приложи пакет от мерки, които ще оздравят компанията. Това е краткосрочната ни цел, каза Московски. Още тази година новото ръководство на дружеството е свело загубите до 20-25 милиона.

"Не вадя нищо за плашило. Явно хората от жп-сектора не могат да повярват все още, че положението е изключително сериозно. 800 млн. не се обслужват - няма откъде", подчерта транспортният министър.

Той заяви, че случващото се в дружеството е "Кремоковци 2". Каквото се случи с "Кремиковци", предстои да се случи с железницата, ако не се обслужват заемите, заяви още министърът.

Московски повтори тезата на управляващите, че целта на планираните реформи е оздравяването на компанията и прогнозира, че тази година загубата ще е в рамките на 25-26 млн., при 50 млн. за 2010 г.

Министърът на транспорта коментира и готвените на 24 ноември протести на железничарите. "Нека синдикатите да носят отговорност за протестите си", заяви Московски и предупреди, че "е напълно възможно железниците да изпаднат в колапс".

"Всички искания на профсъюзите водят до допълнителни разходи, които няма от къде да се покрият", смята той.

Заради плановете на дружеството да освободи 2000 работници, синдикатите в БДЖ започват безсрочна стачка от 24 ноември и влаковете няма да се движат между 8 и 16 часа.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените