София пуска нови автобуси по линии на маршрутките

От лятото в столицата ще се движат вътрешноквартални автобуси, които ще заменят маршрутките, съобщи в днешния си брой в. "Сега". Идеята е новите бусчета да се движат в по-големите райони и да возят хората до спирка на метрото или трамвай. От кметството обаче са се отказали от първоначалната си идея с един билет от левче да се пътува в довеждащия автобус и метрото.

Сега билетът пак ще е комбиниран за двата транспорта, но най-вероятно ще струва 1.60 лв. В момента маршрутките возят на 1.50 лева. Рейсчетата няма да прекосяват града от единия до другия край, нито да спират, където пожелае пътникът, а ще имат определени спирки.

Според зам.-кмета по транспорта Любомир Христов картите за градския транспорт ще важат и в новите автобуси. Той бе категоричен, че цената на картите за цялата градска мрежа от 50 лв. няма да се променя.

Новите договори за довеждащ транспорт ще са най-малко за 5 г. Автобусите ще трябва да са достъпни за хора с увреждания и майки с колички и да имат климатици. Най-вероятно ще бъдат в един цвят.

По две нови автобусни линии ще има в квартали като "Връбница", "Обеля", "Младост", "Дружба", "Люлин". Селата край столицата също ще се обслужват от новите автобуси, обясни Христов. Той даде пример с рейса, който вози от Бистрица до метростанцията на "Г. М. Димитров".

В кварталите обаче, където все още няма метро или то не е достатъчно ефективно, като в "Младост" например, новата организация може сериозно да затрудни хората. Въпреки по-малкото пътници, които отчитат маршрутните превозвачи, това остава единствената алтернатива за голяма част от софиянци.

Докато започне да работи вторият метролъч през лятото на 2012 г., в кв. "Дружба" ще има рейс, който ще вози до метростанцията в "Младост". По думите на Христов и сега имало много живеещи в "Дружба", които използват този вариант. Маршрутки, които да свързват "Младост" с "Люлин," няма да има.

Договорите на маршрутките изтичат в края на юни и ако дотогава общината не е подготвила новите конкурси, ще бъдат удължени с още половин година, обясни зам.-кметът. Христов допълни, че от 38 линии в момента реално работят около 30, но "всеки ден фирмите спират линии в търсене на оптимизация".

Пускането на първия лъч на метрото - от "Обеля" през "Люлин" до "Младост", доведе до значителен отлив на пътници в този вид транспорт. Така самите превозвачи прекратиха част от договорите си - закриха се линии 4, 19, 23, 24, 25, 26, 28, 30, 36, а 1 и 46 се сляха. Все още обаче има маршрутни линии, които обслужват много пътници - например линии 9 (от "Надежда" до "Дружба"), 15 (от "Овча купел" до "Слатина").

www.segabg.com

Новините

Най-четените