Не психотестовете са криви за катастрофите

След катастрофата на "Цариградско шосе" вчера, при която пиян таксиметров шофьор рани 12 души, един от които е мъртъв, а други двама в критично състояние, от ИА "Автомобилна администрация" заявиха, че ще обърнат внимание на... психотестовете на водачите.

35-годишният шофьор на такси в столицата е имал вече един акт за шофиране в нетрезво състояние през 1998 г., когато е бил заловен да кара с 2 промила алкохол. Въпреки това той е бил нает да работи като таксиметърджия.

Инспектор Иво Писанов от столичния КАТ заяви, че дългосрочните мерки, чрез които да се окаже превенция на такива случаи, са свързани със законодателни промени. "Най-лесното, което могат да направят фирмите още от утре е, да отказват да подписват трудови договори и да назначават шофьори, които имат нарушения, свързани с употреба на алкохол над 1.2 промила алкохол", заяви Писанов.

В бъдеще ще бъде обсъдена идеята хора, които са залавяни да карат с алкохол в кръвта, да се лишават от право да управляват МПС, но това са законодателни промени и трябва много повече време, каза шефът на "Автомобилна администрация" Валентин Божков.

Той смята, че сега са необходими промени, свързани с психотестовете на водачите на МПС. "Психото е с валидност три години, но смятаме, че трябва да се засили контролът. Остава изискването водачите над 65 години да се явяват на психотест всяка година. Смятаме, че е необходимо всяка година таксиметровите шофьори да предоставят свидетелства за съдимост, както и справка колко контролни точки притежават", каза още Божков.

Водачът е имал разрешително за водач на таксиметров автомобил. Автомобилът е преминал технически преглед от преди месец и има валидно удостоверение до края на годината. Водачът е бил и психически годен, има издадено свидетелство. Днес правим проверка - дали психото е направено валидно. Водачът не се води осъждан, а освободен от наказателна отговорност с административно наказание, каза още Божков.

По думите му от около 2 седмици насам се проверяват приоритетно таксиметровите стоянки около болници, молове, жп гара и летище, за да намалеят измамите с т.нар. "бакшиши".

При проверките са били установени 17 неизрядни таксита и съставени актове за над 4000 лева.
#1 joro 02.11.2014 в 08:35:04

Наистина , не психотестовете са виновни за квалификацията на българските шофьори! Виновни са чиновниците от ИААА-София , защото агенцията е шуробаджанашка, постоянно разследвана от прокурори ,уволняване държавни служители, шефове, а остават тези които помагат на монополисти и политици да крадат ? В чужбина не е така строго регулирано явяването на психотест, защото е достатъчно да се явят само системните нарушители! Пътят е най-добрият психотест! Не е случайно, че в лабораториите заедно с психолога има и автоексперт! Поне единият трябва да разбира от безопасно движение!Виновна е системата създадена от корумпирани чиновници и узаконена от депутати!

Новините

Най-четените