Всички сигнали за медицински случаи, постъпили на спешния телефон 112 вече ще се приемат и обработват чрез конферентна връзка едновременно и в съответния областен център за спешна помощ, съобщи Нова телевизия.
Това означава, че операторите на телефон 112 директно ще ни свързват с медицинско лице от спешен център в случай на здравословен проблем. Това се наложи заради смъртните случаи напоследък.
Министрите на здравеопазването и вътрешните работи взеха решение за промяната преди дни и целта е да се съкрати времето за реакция при обаждания за спешни случаи. Досега предаването на сигналите от телефон 112 до диспечер на Спешна помощ отнемаше няколко минути. С промените се очаква екипите на спешната помощ да реагират на медицинските сигнали по-бързо.
Към момента даже в големите градове се смята за нормално линейката да дойде повече от половин час след подаването на сигнала. Поради това и хората често прибягват до други по-опасни, но и по-бързи начини да превозят близките си до лечебно заведение - с таксита и лични автомобили.
Реорганизацията може и да ускори малко линейките, но остават основните проблеми - липсата на лекари и пари. В началото на месеца, здравният министър д-р Николай Петров посочи, че повече от 2000 лекари не достигат в системата на спешната помощ.
Преди повече от година стана ясно, че за нормална спешна помощ в България са необходими 150 млн. лева годишно, а в момента държавата заделя само две трети от тази сума.
Само в София са необходими 60 екипа, а всъщност са само 17. Вакантните места пък са 90.