Брюксел ни дава 200 млн. евро за магистрала "Тракия"

Европейската комисия е одобрила апликационната форма за магистрала "Тракия" на стойност 250 млн. евро, съобщи днес премиерът Бойко Борисов, който е посещение в Ливан. Завършването на аутобана ще струва 250 милиона евро, като 20 на сто се осигуряват от държавния бюджет, а 80% ще се финансират от Кохезионния фонд на ЕС.

Строителството на "Тракия" започна през през май със собствени средства и без да се чака одобрението на Брюксел.

"Не трябва да имаме къса памет, че през 2002-а искаха да направят магистрала "Тракия" платена с бариери от парите на българските данъкоплатци. Цената тогава беше 550 милиона евро, милиард и сто милиона лева, грубо казано, трябваше да излязат от джобовете на българския данокъплатец, а след това да сложат бариери и да се взима такса", заяви премиерът.

"...Тройната коалиция обяви, че 350 милиона евро ще струва "Тракия", но, разбира се, не направи нищо по една единствена причина - не се разбраха за комисионите. Нещо, което аплодира Европейската комисия, е, че първо - нашето правителство работи много по-прозрачно и намали с 200 милиона лева цената на автомагистрала "Тракия".

От тези икономисани пари, 60 млн. евро бяха насочени за доизграждането на метрото в София. Останалите се предлага за магистралата до Калотина, която е част от аутобана София-Ниш.

Премиерът Борисов се надява през 2011-а българите да отидат на морето по все още незавършения аутобан, но през септември 2012-а да се върнат от Бургас по изцяло завършената магистрала.

Борисов заяви, че на 15 януари в България ще пристигне президентът на Европейската инвестиционна банка (ЕИБ). Той смята, че началото на строежа на лот 1 и лот 4 на "Струма" може да започне през пролетта или лятото догодина.

ЕИБ отпусна заем от 700 млн. евро на България за съфинаниране на големите инфраструктурни проекти, изпълнявани по оперативните програми. Освен това се договаря и създаване на проектна компания, в която ще участват експерти на ЕИБ, ЕБВР и Световната банка, които ще поемат управлението на пътните проекти, за да ги ускорят.

60 млн. евро бяха пренасочени за доизграждането на метрото в София. Останалите се предлага да отидат за магистралата до Калотина.

#1 азът 21.12.2010 в 19:18:02

Е сега боцко да излезе и да обясни защо не ни искат в Шенген....

#3 чичо-2 22.12.2010 в 08:35:28

Антоне, забравяш нещо много важно - Българинът е гладен, двайсе години работи за мизерни заплати, а плаща европейски цени. Бълга рина го грабят и мародерстват, за това му е писнало и иска да изчепи. Значи, ако не тлъгне, казват безинициативен, ако тръгне пак кусури му връзват. Ако имаше достатъчно работа и достойно заплащане, никой няма да хукне! Най напред ни унищожиха поминъка, после ни обезкръвиха, медицината и образованието са все по-зле. Много съм скептичен за бъдещето на България и 90% от българите. Прословутата ефективност на труда и зависимостта на заплатите от нея. Представете си едно предприятие от хранителната промишленост, примерно правят месни продукти. Всичките са съвременни, с машини внесени от Германия, Австрия и т.н. Нямат проблем с цените и реализацията, технологичнте разходи са като в Германия, цените и те, данъците по-малки. Защо тогава собствениците не плащат като в Германия на персонала, който също е оптимизиран? Ще ни пуснат в Шенген, когато тук се работи и се заплаща труда както там!

Новините

Най-четените