Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

И спътник, и GSM лиценз за "Булсатком"

Все още не е ясен изходът от битката между "Булсатком" и двама от партньорите й в основния й бизнес - доставката на телевизия Снимка: Getty Images
Все още не е ясен изходът от битката между "Булсатком" и двама от партньорите й в основния й бизнес - доставката на телевизия

В САЩ вече започва работа по построяването на спътника на "Булсатком" - първият български спътник за чисто търговски цели. Това съобщава един от съсобствениците на сателитния оператор Максим Заяков пред "Труд".

Заяков отказва да обяви колко ще струва изстрелването на сателита, но по правило телевизионните спътници струват около 100 млн. евро, пише журналистът Светослав Метанов. Средствата са осигурени от Американската банка за експортно кредитиране.

Изстрелването се очаква да стане през лятото на 2015 г. "Булсатком" ще печели от него, като събира такси от други сателитни оператори за разпространение.

Според Заяков "Булсатком" не се е отказала да търси партньор в скъпия проект, но компанията няма да се продава.

В края на миналата седмица компанията получи и мобилен лиценз, който предвижда да развива чрез най-модерната технология в момента LTE, позволяваща високоскоростен мобилен интернет и телефония.

При получаването на лиценза от Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) стана ясно, че амбициите на "Булсатком" са четвъртият мобилен оператор да започне да предоставя услуги на крайни клиенти преди края на 2013 г. Това означава, че става реален конкурент на "Мобилтел", "Глобул" и БТК.

Новите придобивки за "Булсатком" идват "в окото на бурята", точно когато компанията води битка с двама от партньорите й в основния й бизнес - доставката на телевизия: bTV и TV7. По неофициална информация "Булсатком" има близо 35% дял на този пазар.

Преговорите между сателитния доставчик "Булсатком" и bTV медиа груп, чийто сигнал вече не се излъчва в мрежата на доставчика, продължават и през тази седмица.

В тази битка се вписва и днешната декларация на Асоциацията на българските радио- и телевизионни оператори (АБРО). В нея се казва, че "кабелни и сателитни оператори задържат за себе си повече от 80 процента от приходите си от абонати, вместо да ги насочат към производството и купуването на съдържание за зрителите - нови български сериали, български и лицензни предавания, холивудска продукция, спортни събития и много други".

Като повод за декларацията се посочва "публичната дискусия за модела на работа между телевизиите и платформените оператори и отражението му върху телевизионния продукт, който получават българските зрители", без конкретният спор да бъде назован.

Според данни на членове на АБРО платформени оператори отделят за телевизиите под 20 процента от месечните такси на зрителите, за разлика от Европа и САЩ, където доставчиците влагат до 50 на сто.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените